Kuusipankkoisenkin perävaunun edut ovat merkittäviä, haittoja minimaalisesti02.02.2025 6.00
Kuusipankkoisten perävaunujen markkinaosuus on Suomessa kasvussa - Rotsissa ja Norjassa perävaunut ovat kuusipankkoisia etelässä ja pohjoisessa, missä kolmosta ei ole yhdistelmät ovat tukkipankkotällillä - puu on liki samaa, mutta miksi suomi pitäytyy tiukasti 4+8 pankkopisissa yhdistelmissä ??? Selkein , mutta lopulta pienin etu löytyy kuusipankkovaunun pankkojen hankintahinnasta, jossa säästöä tulee heti hankittaessa 2.500€ alv.0 - 5.000€alv.0. Toinen pankkomäärän vähenemisestä saatu pitkäaikainen etu on 300kg kantavuuslisä, joka tuottaa viidessä jokaisella kuljetetulla tuhannella kuormalla noin 4.000€alv.0 ja sillä ajetuilla vähintään 5000kuormalla jo yli 20.000€ alv.0. Lisähyötyä kantavuuteen ja turvallisuuteen tuo Ruotsissa käytöstä poistuva perävaunun pankonsiirtolaite. ![]() Kun pankkomäärä vähenee, vähenee polttoainekulutkin ja saamalla myös alipainepyörteilyn pienenemisen myötä myös loiskuormakoko ja ajosumu.Polttoainekuluje pieneneminen on luokassa 1l/100km/pankko. Kahden pankon kyytistä poisjäänti tuottaa polttoainesäästöjen kautta noin 5.000€ sadalla tuhannella ja viidelläsadallatuhannella 25.000€ alv.0.Kun loiskuorma pienenee arviolta keskimäärin sadalla kilolla tuo sekin yli tuhannen lisätulot sadalla tuhannella ja yli viiden tuhannen euron lisäpotin viidellä sadalla tuhannella. ![]() Polttoainekuluihin ja loiskuorman minimointiin löytyy "lääkettä" myös kuormaustekniikasta. Paras apu on nippuvälien minimointi, jolla vaunun osuudesta on mahdollista saada 4.000€ - 10.000€ alv.0 lisäpotti jokaiselta sadalta tuhannelta ja viiden sadantuhannen ajoista on 20.000-50.000€ alv.0. ![]() Näistä pienistä osatekijöistä syntyy yllättävänkin suuri tulojen lisäpotti, jonka käyttöön otto on vielä Suomessa minimaalista, mutta kiihtyvässä kasvussa - Ruotsi ja Norja sensijaan ajavat kuusipankkoisilla ja nelipankkoisilla vaunuilla ja 4+6 , tai 2+2 yhdistelmillä ottaen niistä saatavissa olevat hyödyt käyttöönsä täysimääräisesti.XXhj.2.2.2025 |
08.02.2025 | KATSO TÄSTÄ 7.2. LÄHETYS! Laajasti mielenkiintoista kuljetus, maarakennus ja metsäalan asiaa |
01.01.2025 | 2025 - Puukäärmeen vuosi . |
01.01.2025 | ??UUTISET--UUTISET?? |
10.02.2025 18.00 | Kolme "kovaa" yhdessä - ja samassa pankossa. |
10.02.2025 17.00 | Terminatoreitten pintakäsittely. |
10.02.2025 15.00 | Terminator - tekniikkaa : - RAUTAHAMMASTUS (Artikkelimme vuodelta 2018) . |
10.02.2025 13.00 | Terminatoreitten vastaus nippusidontaan. |
10.02.2025 11.00 | Koostesivu : "Terminator/ =TimberMaxx tekniikkaa" 1-16. |
10.02.2025 9.00 | Terminatoreitten ja TimberMaxxien painoetu ja niitten kevennysmenetelmät. |
10.02.2025 7.00 | Käsittelyssämme on nyt puutavarapankkojen rungot vaatimuksineen, sekä ominaisuuksineen. |
Siirry arkistoon » |