Kuusipankkoisenkin perävaunun edut ovat merkittäviä, haittoja minimaalisesti

17.06.2022 15:00

Kuusipankkoisten perävaunujen markkinaosuus on Suomessa kasvussa - Rotsissa ja Norjassa perävaunut ovat kuusipankkoisia etelässä ja pohjoisessa, missä kolmosta ei ole yhdistelmät ovat tukkipankkotällillä - puu on liki samaa, mutta miksi suomi pitäytyy tiukasti 4+8 pankkopisissa yhdistelmissä ???



Selkein , mutta lopulta pienin etu löytyy kuusipankkovaunun pankkojen hankintahinnasta, jossa säästöä tulee heti hankittaessa 2.500€ alv.0 - 5.000€alv.0. Toinen pankkomäärän vähenemisestä saatu pitkäaikainen etu on 300kg kantavuuslisä, joka tuottaa viidessä jokaisella kuljetetulla tuhannella kuormalla noin 4.000€alv.0 ja sillä ajetuilla vähintään 5000kuormalla jo yli 20.000€ alv.0.

Pankkomäärän minimointikin tuo rahaa.

Kun pankkomäärä vähenee, vähenee polttoainekulutkin ja saamalla myös alipainepyörteilyn pienenemisen myötä myös loiskuormakoko ja ajosumu.Polttoainekuluje pieneneminen on luokassa 1l/100km/pankko. Kahden pankon kyytistä poisjäänti tuottaa polttoainesäästöjen kautta noin 5.000€ sadalla tuhannella ja viidelläsadallatuhannella 25.000€ alv.0.Kun loiskuorma pienenee arviolta keskimäärin  sadalla kilolla tuo sekin yli tuhannen lisätulot sadalla tuhannella ja yli viiden tuhannen euron lisäpotin viidellä sadalla tuhannella.

Tuleeko kuusipankkoiset???

Polttoainekuluihin ja loiskuorman minimointiin löytyy  "lääkettä" myös kuormaustekniikasta. Paras apu on nippuvälien minimointi, jolla vaunun osuudesta on mahdollista saada 4.000€ - 10.000€ alv.0 lisäpotti jokaiselta sadalta tuhannelta ja viiden sadantuhannen ajoista on 20.000-50.000€ alv.0.

<neliakselinen veturi jalostuu 76 tonniseksi viisiakselisella 12.5 m  perävaunulla.

Näistä pienistä osatekijöistä syntyy yllättävänkin suuri tulojen lisäpotti, jonka käyttöön otto on vielä Suomessa minimaalista, mutta kiihtyvässä kasvussa - Ruotsi ja Norja sensijaan ajavat kuusipankkoisilla ja nelipankkoisilla vaunuilla ja 4+6 , tai 2+2 yhdistelmillä ottaen niistä saatavissa olevat hyödyt käyttöönsä täysimääräisesti.XXhj.17.6.2022
30.06.2022 18:00Meillä 12 pankkoinen yhdistelmä on edelleenkin vallitseva, kun se Ruorsissa alkaa olla kuusipankkoinen.
30.06.2022 16:00Ruotsissa yhdistelmät tuhansiakin kiloja kevyempiä.
30.06.2022 14:00" TARJOUS XXL 8 aero , XXL 8.8 CE ja 10.9 aeroista, - sekä nyt myös XXL 8.8 CE ja 11.9CE pankoista" !!!
30.06.2022 11:00Perävaunujen painovaihtelut 6.500 kilosta 9.500kiloon
30.06.2022 10:00Puutavarakuormaimienkin painoissa tonniluokan painoeroja.
30.06.2022 8:00Alustapainoissa on yli 1000kilon eroja.
30.06.2022 6:00Nollatoleranssi tuo alustapainolle enenevää merkitystä.
30.06.2022 3:00"Terminoinnilla" yhdistelmän hankintahinnan verran lisätuottoa sen käyttöaikana.
30.06.2022 0:07Raakapuuyhdistelmän säästöt ovat oikein toteutettuina siinä luokassa, että totuuden kertominen vie pohjan uskottavuudelta.
29.06.2022 18:00"Terminoinnista" monia tuottoetuja - ja merkittävän suuruisia.

Siirry arkistoon »