Puutavarayhdistelmän kuormatila on käsitteiltään vaikea.
05.04.2023 13.00
Puutavarayhdistelmän kuormatila on ulkomuodoiltaan vaikeaselkoinen. Se on aina ilmavan näköinen ja kuormattuna sen ilmavastusarvot vaihtelevat suuresti.- Mutta kannattaako puutavarayhdistelmän ukomuotoa kehittää, kun valmistuksen suurin kate on 70/80- luvun alupankkomalleilla ???
Katteellista toimintaa on alumiinipankkovalmistajien toimesta tuettu valheellisilla selvityksillä ja julkituonneiaala, joilla todistellaan alumiinipankkojen samankaltaisuutta ja jopa paremmuutta keveydessä ja painoissa. - Paremmuus rajoittuu vain pintakäsittelyyn, millä ei leipää tehdä yhdessäkään maailman teitä liikkuvissa puutavara yhdistelmässä.
Yksi selkeä totuus , jota kannattaa miettiä on puutavarayhdistelmien järkyttävän suuret kulutuserot. Kulutuslukemavertailuissa on saatu yleisesti 10l-20l/100km eroja ja 20-30 litrankin eroja on mitattu. XXhj.
Ps. Muistelemme tässä kolmea eri alumiinipankkovalmistajien "vertailutestäi" jatka ovat käyttäjäkuntaa harhauttavia, -jopa osaltaan selkeitä asiakaskunnan huijauksia:
1.Alucarin vertailutesti 80 luvun aerotolpista/kanttitolpat 2.Tilavuusvertailutesti Maxmossa XXL 8.8/ Alu7 3. Aerotesti Ruotsissa Exte + Skogforsk
Lisäksi tulemme käsittelemään kuormansidonnan ja siihen liittyvät turvallisuusnäkökohdat ja turvallisuusominaisuuksien puutteitten siirron käyttäjäkunnalle.
|