Haukkuuko kuusipankkoinen vaunu hintansa pelkillä muutoksillaan???

12.01.2023 7.00

Ruotsissa on tosiaankin käytössä yksinomaan kuusi-, ja nelipankkoisia puutavaraperävaunuja. Tämä on tokikin mahdollista Suomessakin, ja kuusipankkoinen vaunu on mahdollista ottaa ajoon kaikkiin yhdistelmiin, ja vaikkapa heti.

Kuusipankkoisuus tuo rahaa keveydestä, ilmavastusvoimista ja loiskuormasta, sekä tietenkin myös edullisemmasta hankintahinnasta-mutta mitä luokkaa on tuosta muutoksesta saadut säästöt - nelipankkoisuus tuottaa tietysti enemmän.

Kuusipankkoinen vaunu on rakennettavissa painoltaan jopa alle seitsemän tonnin. Tämän mahdollistaa kahden pankon painosäästö, lyhempi runkomiotta , ja ruotsissa jo yleistyvä kiinteäpankkoisuus.- Varustelusta riippuen painosäästö on 400kg-1000kg.

Parhaassa tapauksessa saatu painosäästö on varustemuutoksista jopa 1000kg. Vaunulla ajetaan esim. 500 kuormaa vuodessa, ja kymmenen vuotta. Tämä tekee kymppi/tonni ajotaksalla jo liki koko vaunun hankintahinnan takaisin = yksin keveytenä.

Lisäksi tuottoa kasvattaa pienempi loiskuormakoko, ja pienentyneet polttoainekulut. Kahden pankon vähennys on testeissä todettu olevan vähintään 1l/100km. Miljoonan kilometrin ajoissa tuo kasvattaa säästöpottia 20.000 eurolla. Pikku lisänä tulee myös pienenpi loiskuorma, joka on luokkaa 100kg/kuorma = 5000€.

Näitä säästöeriä tarkastellessa voidaan todeta kuusipankkoisen vaunun tuottavan hankintahintansa , ja helpostikkin. Lisäksi on huomioitava hankintahinnassa säästetty tuhansien eurojen "starttiraha". XXhj.12.1.2023.2022

--------------------------------------------------

Ps. 
Mutta mitä kuusipankkoinen viisiakselinen
       vaunu saa/pitää painaa:

1.alle 7.000kg
2.alle 8.000lg
3.alle 9.000kg
-----------------------------------------------------

19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
13.04.2024KATSO TÄSTÄ MANSEN MÖRINÄT LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
05.04.2024Nopeitten toimitusten varastopankot / huhtikuu 2024.
19.04.2024 18.00Materiaalivalinta - teräksissä ja teräksissä on suuria eroja.
19.04.2024 17.00Kuumasinkitys on nyt vahvasti mukana kuljetusvälineissä, ja seuraavaksi myös korjuuketjussa.
19.04.2024 15.00Kuumasinkitty pankko on käytössä täysin ruostumaton - päältä, ja sisältä !!!.
19.04.2024 13.00Kuumasinkitty pankko pysyy pitkään siistinä.
19.04.2024 12.00Wihuri Teknisen Kaupan jälkimarkkinoinnissa keskitetään palveluja
19.04.2024 11.00Pankkojen pinnoitekkin on osa tuottavuutta ja turvallisuutta: -Kuumasinkitys on ehdottomasti paras, kestävin, ja turvallisin teräksisten pankkojen pinnoitusmenetelmä.
19.04.2024 9.00Tamtron Group Oyj tuo markkinoille mullistavan AI-pohjaisen automaattisen materiaalien tunnistusjärjestelmän

Siirry arkistoon »