Missä menee ero huijauksen ja törkeän petoksen välillä ???
17.05.2022 7.23
Me Terminatorimiehet näimme puutavarapankkojen kuormatilakokojen maksimoinnit tarpeellisiksi jo 1990 - luvun alussa. Kasvutarve korostui 2000 luvun puolivälin jälkeen ja siihen vastasimme kehittämällä ja tuotesuojaamalla Terminator pankkomalliston aivan uuteen XXL kokoluokkaan.
Terminator XXL pankkomallisto mahdollisti kuormakoon kasvattamisen merkittävästi, verrattuna kaikkien muitten pankkovalmistajien mallistoihin. Pienimmät kokoerot olivat vanhaan kunnon SisuForest tyyppisiin mallistoihin, ja suurimmat 1970- luvun alumiinipankkoihin pohjautuviin pankkomalleihin.
Terminator XXL malliston taloudellinen kilpailukyky sekä niitten turvallisuusnökökohdat kaikki kilpailijamme totuudenvastaiseen todisteluun, ja kuormatilakokojensa puolusteluun. - Karkein esimerkki tästä oli Alucarin ja MetsäTranssin yhteinen kuormatilatesti Maksamaalla Alucarin tehtaan tiloissa valituin "luottohenkilöin" sekä ilmeisen tarkoin harkitusti.
Kuluneet vuodet ovat tuoneet testien ja todisteluitten totuudet esiin. Samalla se on tuonut tarpeen tilapankkomallistojemme jäljittelyyn ja jopa kopiointeihinkin. Rehellisimmin tuotekehittelymuutoksia on tehnyt Ruotsalainen Exte, kun taas kaikki kotimaiset pankkovalmistajat , lukuunottamatta Reka-pankkomalleja, ovat jäljitelleet Terminator XXL pankkojemme ominaisuuksia törkeästi.
Puutavara-autoilijoiten kannalta pahin huijaus on kuitenkin edelleen Alucarin ja MetsäTranssin tekemä "kuormatilavertailutesti" , jossa osoitettiin Alucarin Alu 75 pankkotyyppi tilavuudeltaan yhteneväksi Terminatpr XXL 8.8 CE pankkomallin kanssa:
"Artikkeliote Alucarin markkinointisivuilta" :
Asiakaskyselyssä kommentoitiin runsaasti Alucarin kuormatilaa, jota yksi kilpailija on julkisesti väheksynyt omaa tuotettaan pönkittääkseen. Asiakkaat kommentoivat muun muassa: ”Kehittäkää terminaattorin perkeleille voittajat” ja ”Vastatkaa aggressiivisemmin Terminaattoreiden mainontaan/kehuntaan”. Ja niin Alucar päätti tehdä.
– Järjestimme syksyllä puolueettoman pankkojen tilavuusvertailun, jossa odotetusti selvisi, ettei meidän ja kilpailijan kuormien välillä ole tilavuuseroa, ja että Alucarin pankoilla säästyy painoa. Testi esiteltiin seikkaperäisesti Metsä-Trans-lehdessä 5/2014, Hattula huomauttaa.
.. mutta mitä on kuitenkin tapahtunut ???
Mutta kaikesta tästä alumiinipankkojen ylivertaisuudesta huolimatta ovat alupankkotehtaat tehneet teräksisen " markkinoitten tilavimman" pankon - miksi näin, ja miksi eivät pystyneetkään peesaamaan Terminator tekniikkaa, ei kestossa, ei pintakäsittelyssä, ei tilavuudessa, eikä keveydessäkään.
Exte teki tapansa mukaan teräspankkonsa aivan oman suunnittelun ja muotoilun mukaan, kopioimatta Terminatoreista ainuttakaan osaa, mutta Alucarin Eaglessa on sensijaan tolpan viisikulmaisuus ja monia piirteitä 2000 luvun alun irtotolppamallistamme. - Molemmat ovat olleet markkinoilla jo sen verran pitkään, että asiakaskunta osaa arvostella tuotteen tilavuuden, pintaläsittelyn, painon ja keston. XXhj
Heikki Jokela 050 4129 024
Puutavarayhdistelmien suunnittelua
ja varustelua vuodesta 1976.
Ps.Niitten osalta, jotka ovat uskoneet lähes kaikkien kilpailevien pankkovalmistajien uutisointiin, ja markkinointiin , voidaan nyt jälkeenpäin katsoa tapahtuneen tahallista huijausta. - Lisäksi ne, jotka ovat nyt viisi vuotta käyttäneet uskollisina alumiinisia pankkomalleja, voivat mielestäni katsoa joutuneensa törkeän petoksen uhreiksi.