Pankkojen kokoerot koostuvat useista "pikku" osasista.

06.05.2025 18.00

Ruotsin pilottiprojekti ja Roine.

Puutavarapankkojen suuret kokoerot koostuvat useista pienistä osatekijöistä, jotka yhdessä tekevät pankkoihin merkittäviä , jopa ratkaiseviakin tuottavuuseroja. Kokoerojen lisäksi on merkittävä tuottavuuslisä aerodynamiikassa, ja pankkojen "pitopinnoissa", sekä tietenkin myös pankkojen painoissa. Tässä artikkelissa erittelemme nyt pelkästään kokoeroihin vaikuttavat yksityiskohdat.

1. Pankkorungon korkeus.
2. Kiinnikepaketin korkeus.
3. Tolpan kiinnitys.
4. Tolpan mitat.
5. Tolpan yläpään muoto
6. Tolpan taipumaennakko.

Tässä luettelossa on eriteltynä tärkeimmät pankkojen kuormatilakokoon vaikuttavat osatekijät. Selvennämme eri osatekijöitten merkitystä ja vaikutuksia erillisillä artikkelisarjalla jo lähipäivinä.XXhj.6.5.2025

18.05.2025KATSO TÄSTÄ 16.5. LÄHETYS! Kuljetus, maarakennus ja metsäalan uutisi
17.05.2025Proforest 23.-24.5. Kalajoen lentokentällä: - "Tietoa. Kokemuksia. Ratkaisuja".
15.05.2025LUE TÄSTÄ! Kevään suuri Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
14.05.2025 16.00Terminator XXL 8aero-, ja 8.8CE pankkojen 1vrk:n - 1 viikon perille toimitusvalmiudessamme olevat auto-, ja pv. pankkoerät.
19.04.2025 20.00??UUTISET--UUTISET??
21.05.2025 13.00Terminator XXL mallistoon on lisätty laserleikattu CE - merkintä. Mutta MIKSI ??
21.05.2025 12.00Nippusidonnan turvallisuus ei tule tuunaamalla, eikä teippejä lisäämällä.
21.05.2025 11.00Heijastinteipit määrättiin pakollisiksi 2000-luvun lopulla. mutta nyt ne ovatkin jo "turhakkeita".
21.05.2025 9.00XXL -Evolution pankkomallistot tarjoavat raakapuukuljetuksiin kolme välttämätöntä valttikorttia.
21.05.2025 7.00Teipit jäävät pankoista pois, ja kuumasinkitys alkaa korvata muovipinnoitteet.

Siirry arkistoon »