Tavoitteena kilpailuetu suuremmasta hyötykuormasta ja pienentyneestä ilmanvastuksesta.

06.03.2025 13.00

Kilpailuetu suuremmasta hyötykuormasta

xxl_alu_vert_tustaksi.jpg

Heikki Jokelan suunnittelemat ja patentoimat sekä valmistamat kevyet teräksiset XXL-päällirakenteet mahdollistavat entistä suuremmat hyötykuormat. Pankkojen kuormatila on noin 10 % suurempi ja ilmanvastus on 30 % pienempi kuin vastaavien alumiinipankkojen. Pienempi ilmanvastus parantaa ajo-ominaisuuksia, alentaa polttoaineen kulutusta ja vapauttaa käyttöön kymmeniä hevosvoimia lisää tehoa. Päällirakenteiden ominaisuudet parantavat suoraan loppukäyttäjien liiketoiminnan tehokkuutta ja kilpailukykyä.

Kustannustehokkaat ratkaisut

SSAB:n lujat teräkset ovat patentoidun valmistustekniikan ansiosta kustannustehokkaita. Pankkojen valmistuksessa tarvittavat komponentit toimitetaan valmiiksi särmättyinä. Energiapuun kuljetukseen suunniteltuihin XXBoxx:hin tarvittavat levyosat toimitetaan laserleikattuina ja särmättyinä kappaleina, jotka voidaan kastosinkitä. Määrämittaan leikatut, valmiiksi särmätyt ja sinkityt komponentit tuovat myös merkittäviä säästöjä työvoimakustannuksiin.

Ympäristöystävällisyys

xxl_oranssi_rankaa.jpg

Lujien materiaalien ansiosta loppukäyttäjien saavuttama hyötykuorma kasvaa, mikä vähentää päästöjä kuormayksikköä kohden. Luonnollisesti tämä pienentää myös puutavaran ja energiapuun kuljetuksesta aiheutuvia ympäristökuormituksia. Lisäksi teräs on sataprosenttisesti kierrätettävä materiaali.

SSAB:m asiantuntijuus

xxboxx_ruukkilaiset.jpg

SSAB kehittää ultralujia erikoisteräksiä yhteistyössä yliopistojen, korkeakoulujen sekä muiden tutkimusyksiköiden kanssa, mikä tuo sille sellaistakin tietoa jota kentältä ei saa. Uusien teräslaatujen käyttöönotto vaatii myös käyttäjiltä osaamista, joten SSAB:n asiantuntijat kouluttavat ja auttavat asiakkaita terästen käytössä. “SSAB:n osaaminen ja asiakaspalvelu ovat täysin omaa luokkaansa”, sanoo Heikki Jokela. “Ongelmatilanteissa SSAB:ltä lähtee heti ratsuväki paikalle – ja paikalle lähetetään aina asiantunteva henkilö.”

Ylivoimainen materiaali

xxboxx_pohjalevysinkkaus.jpg

Terminator XXL pankkoihin Heikki Jokelan kehittämä XXBoxx on  ultralujaa terästä, joka on kastosinkitty valmiina komponenttina. Kastosinkitys takaa parhaan mahdollisen korroosiosuojan ja siten ruostumattoman sekä siistin korin energiapuunajon vaativiin olosuhteisiin.

xxl_07_asenn.scanilla_uu_teip.jpg

Käyttämällä Terminator XXL pankoissa säänkestävää  960 QC -terästä saavutetaan myös sinkitsemättömälle rakenteelle selvästi parempi korroosiokestävyys kuin perinteisestä teräksestä valmistetulle. ”SSAB:n kehittämät teräkset ovat mahdollistaneet tuotteet, jotka ovat erittäin kilpailukykyisiä alumiinisiin pankkoihin ja energiabokseihin verrattuna.
Oikein pintakäsiteltynä terästuotteet kestävät kourien ja purkukoneiden aiheuttamat kolhut huomattavasti paremmin kuin kilpailevat alumiinituotteet”, sanoo Heikki Jokela. ”Lisäksi Terminator teräspankot ovat kustannuksiltaan ja ominaisuuksiltaan nykyään jo selvästikkin ylivertaisia 70/80 luvuilla kehittämiini  alumiinipankkoihin verrattuna”, hän jatkaa.

21.03.2025KATSO TÄSTÄ 21.3. ENERGIAPÄIVÄ ERIKOISLÄHETYS! Laaja paketti metsä, koneurakointi ja kuljetusalan asiaa
09.03.2025Kivirock maarakennus- ja kaivosalan ammattilehti on ilmestynyt
01.01.20252025 - Puukäärmeen vuosi .
01.01.2025??UUTISET--UUTISET??
24.03.2025 11.00Nippuväleistä löytyy rahaa !!!
24.03.2025 9.00Junavaunujen pankkovälit ovat edulliset, mutta vaunun pituus tuo lisäkuluja aerodynamiikasta.
24.03.2025 8.00Puutavarayhdistelmämme suomalaiseen etu junavaunuun verrattaessa on haluttaessa nippuvälin minimointi.
24.03.2025 7.00Tiesitkö että ...?!?
24.03.2025 3.00Löytyykö nippuvälien minimoinnista lisäeuroja???
24.03.2025 0.07Kuormansidonta ja sen varmistus sekä kuorman merkitseminen .

Siirry arkistoon »