76 tonnisissa kuormaimellisissa yhdistelmissä kevennysvaraa jopa 3.75 -7.5 tonnia !!!.

03.05.2025 3.00

Suomalaista 76 tonnista kuormaimellista puutavarayhdistelmää on mahdollista keventää keskimäärin jopa  3.750  kilolla ja kuormain irroitettuna 7.500 kilolla.- Nuo kilot löytyvät autosta, kuormaimesta ja perävaunusta.

 IVECO

Neliakselinen puutavara-auto hydrauliikalla, nosturivalmiudella  ja neljällä pankolla painaa kevyimmillään jopa alle 12.750 kiloa ja painavimmat puolestaan yli 13.750 kiloa. - Painokevennystä on saatavissa auton osalta hyvin yleisesti 1.000kg.



Puutavarakuormainten puntaripainot telineineen  ovat puolestaan kevyimmillään 3.250 kilossa ja painavimmillaan jopa 4.500kg, ja ylikin.painoeroa kevyimpien ja painavimpien välillä on 1250 kg. - Painokevennystä on irroitettavien kuormainten osalla useinkin myöskin helposti jopa 1.250 kg.

Weckman on raakapuuyhdistelmien kevennystyön ykkösnimi.

Perävaunujen painoerot ovat nekin merkittävän suuria, Kevyimmät perävaunut kahdeksalla pankolla ja pankonsiirrolla varustetuna ovat painoluokassa 7.250 kg ja painavimmat punnitut ovat olleet jopa 9.500kg . Painoeroa siis kevyimmän ja painavimman välillä on hurjat 2.250 kg. Painokevennystä perävaunuista löytyy keskiverto  vaunuista 1.500kg.

Perävaunujen kehitystyö tuo tulosta.

Suomalaisista 76 tonnisista kuormaimellisista keskivertoyhdistelmistä on mitä ilmeisimmin saatavissa tuo hakemamme 3.750 kilon painosäästö. Tulosta tuo kolme tonnia tuo 10 euron tonnitaksalla 37.5€/kuorma ja tuhannella kuormalla 35.500€ ja yhdistelmällä ajetulla 5.000 kuormalla lisätienistit ovat jo 187.500€. Kuormaimen irroitus kasvattaa kuormaa keskimäärin toiset 3.750 kiloa  keskimäärin = 187.500 eurolla - elikkä lisätulot olisivat ajotaksalla 10€/tonni  tuo 375.000€ jo  5000 kuorman siirrosta.

Ps. Tämän esimerkkilaskelman arvioissa on oletettu kuormaimen jatkuva mukanakuljetus ja  sen irroituksesta saatavissa oleva lisätulo.

18.05.2025KATSO TÄSTÄ 16.5. LÄHETYS! Kuljetus, maarakennus ja metsäalan uutisi
17.05.2025Proforest 23.-24.5. Kalajoen lentokentällä: - "Tietoa. Kokemuksia. Ratkaisuja".
15.05.2025LUE TÄSTÄ! Kevään suuri Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
14.05.2025 16.00Terminator XXL 8aero-, ja 8.8CE pankkojen 1vrk:n - 1 viikon perille toimitusvalmiudessamme olevat auto-, ja pv. pankkoerät.
19.04.2025 20.00??UUTISET--UUTISET??
21.05.2025 12.00Nippusidonnan turvallisuus ei tule tuunaamalla, eikä teippejä lisäämällä.
21.05.2025 11.00Heijastinteipit määrättiin pakollisiksi 2000-luvun lopulla. mutta nyt ne ovatkin jo "turhakkeita".
21.05.2025 9.00XXL -Evolution pankkomallistot tarjoavat raakapuukuljetuksiin kolme välttämätöntä valttikorttia.
21.05.2025 7.00Teipit jäävät pankoista pois, ja kuumasinkitys alkaa korvata muovipinnoitteet.
21.05.2025 3.00Muoviroskan lisääntyminen on suuri ongelma.

Siirry arkistoon »