Energiapuun kehyskuutiopainoissa järkyttävän suuria eroja.

08.05.2022 15:09

Konekesko toimitti uuden MAN TGX 35.560 D38 Euro 6 8x4*4 -puutavara-auton Ahvenanmaalle

Energiapuun ajo lisääntyy nyt nopeasti, ja sen osuus tienisteistä alkaa olla yhä useammalle autolle merkittävässä luokassa. Kuljetustaksat määritellään yleisimmin tonneissa, ja osa saa kuormistaan myös takuutaksan.



Energiapuun kehysskuutiopainoissa järkyttävän suuria eroja. Painohaarukka on painavimmillaan yli 400kg/m3(=kehyskuutio), ja kevyimmillään yleisesti 300kg/m3  ja kevyimmät kuormat ovat jopa luokassa 200kg/m3.



Energiapuun kehyskuutiopainojen suuri haarukka ja aluksi tottumattomuus puitten painovauhteluun mahdollistaa virhearvioita ja samalla merkittävän kokoluokan alihinnoittelunkin. - Kuormaimen vaaka antaa nopeasti "hälyytyksen" alikuormakoosta.

Koukkula Ranua.

Energiapuun ajoissa tonnitaksa on yleisin ja sen rinnalla käytetään takuukuormataksaa, jonka määrittelyssä on huomioitava yhdistelmän täyden kuorman tuoma kehyskuutiomäärä.XXhj.8.5.2022
24.05.2022 0:07Polttoaineen hinnan tuplaantuminen tuplasi TimberRoad- kaluston polttoainesäästöt euroina..
23.05.2022 18:08Tiesitkö,että : TimberRoad projektilla ladataan lisätehoa puutavara-autoihin.
23.05.2022 15:57TimberRoad yhdistelmien säästökohteet.
23.05.2022 11:35TimberRoad siirtokuljetusten yksi tuottavuuseduista on moninkertainen punnitus.
23.05.2022 10:44Kevät TARJOUS XXL 8 aero , XXL 8.8 CE ja 10.9 aeroista, - sekä nyt myös XXL 8.8 Ce pankoista !!!
23.05.2022 10:10TimberRoad "syöttöautomallit".
23.05.2022 9:20Mikä on TimberRoad - projekti ???
23.05.2022 7:45Kourallinen kuitua painaa 300 kg-1600kg. - Kuormatilan koko määräytyy kevyimmän lajikkeen mukaisesti
23.05.2022 5:45TimberRoad yhdistelmäparin "syöttöauto".
23.05.2022 3:13Siirtoautojen osuus raakapuun maantiekuljetuksissa on nyt kovassa kasvussa.

Siirry arkistoon »