Alumiinilla "keventäminen" pienentää kuormatilaa ja lisää samalla pankkojen ilmavastuspintaa, sekä kasvattaa loiskuormaa.

21.05.2022 0.07


Puutavarapankon keventäminen vaatii aina sitä suuremmat äärimitat, mitä kevyemmäksi pankko halutaan rakentaa. Alumiinilla nämä ominaisuudet korostuvat ja se näkyy kaikkien alumiinipankkojen valmistajien mallistoissa pankkojen pieninä kuormatiloina.

kuormatilaero_exteen_15_m3.jpg

Äärimitat ja muotoilu vaikuttavat myös pankon taivutuksen sietoon ja tarvittavaan taivutusennakkon = siihen mitenkä paljon tolpat on valmistuksessa asetettu yläosiltaan sisäänpäin). Sisäennakot ovat pakolliset koska yhdistelmän ulkomitat eivät saa ylittää annettuja äärimittoja kuormattuna ajettaessa.XXhj.21.5.2022

26.03.2024Terminatoreitten nopeat ja rahtivapaat perilletoimitukset 2024.
23.03.2024KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
20.03.2024 10.00Onko puutavarayhdistelmien kulurakenteissa edelleenkin hyödynnettäviä Europotteja, - ja onko niitä kaikille osapuolille???.
15.03.2024KATSO 15.3. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
20.02.2024LUE TÄSTÄ! Talven jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
28.03.2024 18.00Puutavara-autojen apurunkoprofiileissa suuria eroja.
28.03.2024 17.00Miksi alumiini on edelleen pankkojen raaka-aine???
28.03.2024 15.00Suomeen Naton yrityskiihdyttämö ja kaksi testikeskusta
28.03.2024 13.00Puutavara-auton apurunkopaketit vaativat ammattitaitoa ja vastuullisuutta.
28.03.2024 7.00Malminetsinnän ja kaivostoiminnan investoinnit kasvoivat 2023

Siirry arkistoon »