Alumiinilla "keventäminen" pienentää kuormatilaa ja lisää samalla pankkojen ilmavastuspintaa, sekä kasvattaa loiskuormaa.

21.05.2022 0:07


Puutavarapankon keventäminen vaatii aina sitä suuremmat äärimitat, mitä kevyemmäksi pankko halutaan rakentaa. Alumiinilla nämä ominaisuudet korostuvat ja se näkyy kaikkien alumiinipankkojen valmistajien mallistoissa pankkojen pieninä kuormatiloina.

kuormatilaero_exteen_15_m3.jpg

Äärimitat ja muotoilu vaikuttavat myös pankon taivutuksen sietoon ja tarvittavaan taivutusennakkon = siihen mitenkä paljon tolpat on valmistuksessa asetettu yläosiltaan sisäänpäin). Sisäennakot ovat pakolliset koska yhdistelmän ulkomitat eivät saa ylittää annettuja äärimittoja kuormattuna ajettaessa.XXhj.21.5.2022

30.06.2022 18:00Meillä 12 pankkoinen yhdistelmä on edelleenkin vallitseva, kun se Ruorsissa alkaa olla kuusipankkoinen.
30.06.2022 16:00Ruotsissa yhdistelmät tuhansiakin kiloja kevyempiä.
30.06.2022 14:00" TARJOUS XXL 8 aero , XXL 8.8 CE ja 10.9 aeroista, - sekä nyt myös XXL 8.8 CE ja 11.9CE pankoista" !!!
30.06.2022 11:00Perävaunujen painovaihtelut 6.500 kilosta 9.500kiloon
30.06.2022 10:00Puutavarakuormaimienkin painoissa tonniluokan painoeroja.
30.06.2022 8:00Alustapainoissa on yli 1000kilon eroja.
30.06.2022 6:00Nollatoleranssi tuo alustapainolle enenevää merkitystä.
30.06.2022 3:00"Terminoinnilla" yhdistelmän hankintahinnan verran lisätuottoa sen käyttöaikana.
30.06.2022 0:07Raakapuuyhdistelmän säästöt ovat oikein toteutettuina siinä luokassa, että totuuden kertominen vie pohjan uskottavuudelta.
29.06.2022 18:00"Terminoinnista" monia tuottoetuja - ja merkittävän suuruisia.

Siirry arkistoon »