Puutavarapankko

21.05.2022 15:20

Puutavarapankko on  pääosin  raakapuun kuljetuksissa käytetty lavarakenne. Pankkoja on oltava vähintään kaksi kappaletta puutavaranippua kohden. Pankon lujuusluokka määräytyy sillä kuljetettavan maksimikuorman mukaisesti.

Puutavarapankkoja käytetään muun muassa metsäkoneissakuorma-autoissa ja junavaunuissa, sekä jopa mönkijöissä. Kuorma-auton pankkojen lujuus- ja liikenneturvallisuusvaatimukset on määritelty liikenneasetuksella, jonka noudattamista valvoo autokatsastusviranomaiset.

Pankkoja valmistetaan alumiinista ja teräksestä. Alumiini tuli 1970-luvulla pankkojen vaihtoehtoiseksi materiaaliksi keveytensä vuoksi. Nykyiset "ultralujat" teräkset ovat kuitenkin nopeasti korvaamassa alumiinin käyttöä parempien keveys- ja lujuusominaisuuksiensa ansiosta. Ultralujien kilpailukykyä parantaa keveytensä ja tilavuutensa lisäksi niiden kehittyneet pintakäsittelymenetelmät ja 100%:set nippujen pitopinnat. XXhj.21.5.2022

30.06.2022 18:00Meillä 12 pankkoinen yhdistelmä on edelleenkin vallitseva, kun se Ruorsissa alkaa olla kuusipankkoinen.
30.06.2022 16:00Ruotsissa yhdistelmät tuhansiakin kiloja kevyempiä.
30.06.2022 14:00" TARJOUS XXL 8 aero , XXL 8.8 CE ja 10.9 aeroista, - sekä nyt myös XXL 8.8 CE ja 11.9CE pankoista" !!!
30.06.2022 11:00Perävaunujen painovaihtelut 6.500 kilosta 9.500kiloon
30.06.2022 10:00Puutavarakuormaimienkin painoissa tonniluokan painoeroja.
30.06.2022 8:00Alustapainoissa on yli 1000kilon eroja.
30.06.2022 6:00Nollatoleranssi tuo alustapainolle enenevää merkitystä.
30.06.2022 3:00"Terminoinnilla" yhdistelmän hankintahinnan verran lisätuottoa sen käyttöaikana.
30.06.2022 0:07Raakapuuyhdistelmän säästöt ovat oikein toteutettuina siinä luokassa, että totuuden kertominen vie pohjan uskottavuudelta.
29.06.2022 18:00"Terminoinnista" monia tuottoetuja - ja merkittävän suuruisia.

Siirry arkistoon »