Onko puutavarayhdistelmien pankkopaikkojen siirtely hankalaa ja turhaa työtä ???

22.05.2022 5:25

Suomalaisissa puutavarayhdistelmissä pankkojen muuttelu on muodostunut lähes jokakuormaiseksi tavaksi.- Siirtelyä ei ole tarvetta tehdä junavaunuissa, eikä suurimmassa osassa maita, joissa ajetaan määrämittaista ja vapaamittaista raakapuuta.




Puutavarayhdistelmiin kehitettiin lukittavat pika-avayskiinnikkeet aikana, jolloin kaksimetrisen ajo oli vallitsevaa. Tuolloin purkukoneitten tila vaati pankkojen siirron. - Nykyiset puutavaramitoitukset eivät vaadi pankkojen siirtoa, ei junavaunuissa, eikä missään muussa maassa, kuin Suomessa. 



Junavaunujen nykypankkojako ja kuormatilamitoitukset kehitettiin nykymuotoonsa 80 luvulla, ja se jako on todettu toimivaksi , ilman pankkojen siirtelyä lastausvaiheessa, ja jako toimii sellaisenaan kaikilla purkupaikoilla ja koneilla läpi Suomen.- Siirtely on turhaa, ja siirtelyä ei tehdä, vaikka vaunupankoissa on pika-avauskiinnikkeet.

Onko pankkosiirtelymme tarpeellista, vaikko onko se vain pinttynyt tapa???XXhj.22.5.2022
30.06.2022 18:00Meillä 12 pankkoinen yhdistelmä on edelleenkin vallitseva, kun se Ruorsissa alkaa olla kuusipankkoinen.
30.06.2022 16:00Ruotsissa yhdistelmät tuhansiakin kiloja kevyempiä.
30.06.2022 14:00" TARJOUS XXL 8 aero , XXL 8.8 CE ja 10.9 aeroista, - sekä nyt myös XXL 8.8 CE ja 11.9CE pankoista" !!!
30.06.2022 11:00Perävaunujen painovaihtelut 6.500 kilosta 9.500kiloon
30.06.2022 10:00Puutavarakuormaimienkin painoissa tonniluokan painoeroja.
30.06.2022 8:00Alustapainoissa on yli 1000kilon eroja.
30.06.2022 6:00Nollatoleranssi tuo alustapainolle enenevää merkitystä.
30.06.2022 3:00"Terminoinnilla" yhdistelmän hankintahinnan verran lisätuottoa sen käyttöaikana.
30.06.2022 0:07Raakapuuyhdistelmän säästöt ovat oikein toteutettuina siinä luokassa, että totuuden kertominen vie pohjan uskottavuudelta.
29.06.2022 18:00"Terminoinnista" monia tuottoetuja - ja merkittävän suuruisia.

Siirry arkistoon »