Mikä on "siirtoauto" ja missä sitä käytetään?

23.05.2022 0:07

Siirtoauto on raakapuun maantiekuljetuksiin räätälöity nosturiton- ja nosturivarusteeton puutavara-auto.Siirtoauto lastataan ja puretaan erilliskuormaimilla.

siirtoauto_nousiainen_1__lastaus
Auton kantavuus on parhaissa vaihtoehdoissa jopa
17.500 kg.Lisääntyneen kantavuuden hyödyntäminen
maksimaalisesti vaatii suuren kuormatilan.

Siirtoauton käyttö on polttoaineen hinnannousujen myötä yleistymässä ja sen kannattavuus on lisääntynyt selvästi.Sitä käytetään pitkillä ajomatkoilla lastausterminaalien ja purkuterminaalien välisiin siirtoajoihin.Siirtoautoissa on käytössä autoa kohti  yleisimmin enemmän kuin yksi perävaunu.

Siirtoauton edut verrattuna perinteiseen puutavara-autoon ovat kantavuudessa ( + 3.000 kg - 10.000kg) ,kuormatilassa ( + 3m3  - 10 m3 ) ja säästöissä polttoainetaloudessa ( - 5l/100 km - 15l/100km). Siirtoauton hankintahinta on lisäksi noin puolet perinteisen nosturillisen puutavara-auton hinnasta.XXhj.23.5.2022

30.06.2022 18:00Meillä 12 pankkoinen yhdistelmä on edelleenkin vallitseva, kun se Ruorsissa alkaa olla kuusipankkoinen.
30.06.2022 16:00Ruotsissa yhdistelmät tuhansiakin kiloja kevyempiä.
30.06.2022 14:00" TARJOUS XXL 8 aero , XXL 8.8 CE ja 10.9 aeroista, - sekä nyt myös XXL 8.8 CE ja 11.9CE pankoista" !!!
30.06.2022 11:00Perävaunujen painovaihtelut 6.500 kilosta 9.500kiloon
30.06.2022 10:00Puutavarakuormaimienkin painoissa tonniluokan painoeroja.
30.06.2022 8:00Alustapainoissa on yli 1000kilon eroja.
30.06.2022 6:00Nollatoleranssi tuo alustapainolle enenevää merkitystä.
30.06.2022 3:00"Terminoinnilla" yhdistelmän hankintahinnan verran lisätuottoa sen käyttöaikana.
30.06.2022 0:07Raakapuuyhdistelmän säästöt ovat oikein toteutettuina siinä luokassa, että totuuden kertominen vie pohjan uskottavuudelta.
29.06.2022 18:00"Terminoinnista" monia tuottoetuja - ja merkittävän suuruisia.

Siirry arkistoon »