Siirtoautojen osuus raakapuun maantiekuljetuksissa on nyt kovassa kasvussa.

23.05.2022 3:13

Suomen raakapuunkuljetukset elää nyt murrosvaihetta. Perinteiset metsästä tehtaalle ja metsästä rautatieterminaaleihin ovat saamassa uusia vaihtoehtoisia kuljetuspaketteja.

  

Nopeimmassa kasvussa on nyt ns. väliterminaalikuljetukset, joihin syöttöautot siirtävät puutavaran metsäteiltä ja siirtoautot kuljettavat sen tehtaille ja sahoille.- Toinen nyt nopeimmassa kasvussa oleva ajomuoto on syöttöautolastattu siirtoauto.



Siirtoautotyyppejä on nyt käytössä, koekäytössä ja tutkinnan alla useita perustyyppejä. Niitten kokonaispainot vaihtelevat 48 tonnista 104 tonniin.  XXhj.23.5.2022

30.06.2022 18:00Meillä 12 pankkoinen yhdistelmä on edelleenkin vallitseva, kun se Ruorsissa alkaa olla kuusipankkoinen.
30.06.2022 16:00Ruotsissa yhdistelmät tuhansiakin kiloja kevyempiä.
30.06.2022 14:00" TARJOUS XXL 8 aero , XXL 8.8 CE ja 10.9 aeroista, - sekä nyt myös XXL 8.8 CE ja 11.9CE pankoista" !!!
30.06.2022 11:00Perävaunujen painovaihtelut 6.500 kilosta 9.500kiloon
30.06.2022 10:00Puutavarakuormaimienkin painoissa tonniluokan painoeroja.
30.06.2022 8:00Alustapainoissa on yli 1000kilon eroja.
30.06.2022 6:00Nollatoleranssi tuo alustapainolle enenevää merkitystä.
30.06.2022 3:00"Terminoinnilla" yhdistelmän hankintahinnan verran lisätuottoa sen käyttöaikana.
30.06.2022 0:07Raakapuuyhdistelmän säästöt ovat oikein toteutettuina siinä luokassa, että totuuden kertominen vie pohjan uskottavuudelta.
29.06.2022 18:00"Terminoinnista" monia tuottoetuja - ja merkittävän suuruisia.

Siirry arkistoon »