Raakapuunsiirron todellinen pitkien siirtymien itsenäisten toimintojen "superjuna".

22.01.2023 15:00

https://asiakas.kotisivukone.com/files/terminator-xxl.kotisivukone.com/.album/1414251556548_1_small.jpg

Junakuljetusten kilpailuun on tehtävissä 120 tonninen yhdistelmä, joko kuormaimella tai ilman. Paketista voi rakentaa todellisen superjunan joka on joko täysin itsenäinen omalla nosturilla kuormattavissa ja purettavissa. Toinen vaihtoehto on tämä kevytversio ilman nosturia ja nosturihydrauliikkaa - sillä ajetaan terminaalista tehtaalle ja kuormaukset erilliskuormaajilla.

https://asiakas.kotisivukone.com/files/terminator-xxl.kotisivukone.com/.album/1416032577763_1_small.jpg

Omapainoa tällä 120 tonnin kokonaispainon kuormaimellisella yhdistelmällä noin 30 tonnia ja ilman kuormainlaitteita 24 tonnia kuormaa se ottaa noin 90 tonnia ja siirtoautoversiona 96 tonnia tonnia.

https://asiakas.kotisivukone.com/files/terminator-xxl.kotisivukone.com/.album/1417941186483_1_small.jpg

Toimiakseen se tarvitsee nosturille siirtolaitteen sekä autoon, että perävaunuun. samaren sen notkeus rajoittuu auton ja perävaununn lisäpituuksien vuoksi.

https://asiakas.kotisivukone.com/files/terminator-xxl.kotisivukone.com/.album/1417941186037_1_small.jpg

Kuormaajan ulottuvuutta tarvitaan vain 10.5 metriä ja riittävä nostomomentti on 12 tonnimetriä. Kuormaimen voi valita totutusti hytillä, tai ilman.

https://asiakas.kotisivukone.com/files/terminator-xxl.kotisivukone.com/.album/1414251559418_1_small.jpg

Superkantava ja supertilava 120 tonninen 165 kehyskuutioinen yhdistelmä on myös pitkä. Sen kääntösäde on oikein mitoitettuna kuitenkin kohtuullinen ja se toimii rajoitetusti myös hyväkääntöpaikkaisilla metsäautoteillä.XXhj.22.1.2023

------------------------------------------------------------

Ps. Olemme tilanneet Di. Olavi H Koskiselta tuottavuusvertailun nykytekniikan automalleista verrattuna junan kuljetustaksoihin eri ajomatkoilla. Molemmissa vertailukohjana on energiankulutus = ilman energiaveroja.

01.12.2023KATSO TÄSTÄ 1.12. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
01.12.2023Kuumasinkitysprosessi
01.12.2023Kivirock -jättilehti työn alla - lähde mukaan ilmoituksella
30.11.2023Vuoden 2023 muovipinnoitettujen lähes 200 pankon varasto lähtee nyt edullisesti ja totutusti myös rahtivapaasti Suomeen.
30.11.2023LUE TÄSTÄ! Syksyn suuri Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt - lähes 150-sivua alan asiaa
04.12.2023 0:07Kuumasinkitys on puutavaraperävaunuissa ehdottomasti pisimmällä Kanadassa.
03.12.2023 18:00Olemmeko jäämässä puutavaran korjuu-, ja kuljetuslaitteitten tuotteistamisessa 100%:sesti muovittomiksi maapallon kolmoseksi???
03.12.2023 17:00Miksi kuumasinkitys yleistyy nyt nopeasti perävaunurunkojen pinnoitteena mailman suurimmilla perävaunuvalmistajilla???
03.12.2023 15:00Kanada on metsäteollisuusmaa , ja esimerkillinen myös muovittumuudessa.
03.12.2023 13:00Miksi kuumasinkittyjä pankkoja saa Euroopan markkinoille vain meiltä ???

Siirry arkistoon »