Raakapuuyhdistelmien leveyskäytäntö Suomi/Ruotsi.

17.06.2022 14:00

Terminator XXL pankon kuormatilanmuoto kuormattuna. Pankon tolppakorkeus kuvassa 3.3 m ja runkoleveys 2.60m.

Raakapuuyhdistelmien maksimileveydet maantieliikenteessä ovar sekä Ruotsissa , että suomessa maksimileveytensä osalta samat = 2.60m.

Scania puutavarayhdistelmä 127.5 m3 kuormatilalla.

Tuo 2.60m sallitaan Ruotsissa alle 24m pituisille yhdistelmille ja Suomessa maksimi pituus 2.60m leveydelle on 22m.- Tämä on mitoituskäytäntö on johtanut siihen, että Suomessa raakapuukuormatilat ovat pääosin 2.55m leveitä, ja Ruotsissa vallitseva leveys on 2.60m.

Kuvan nosturia on kototettu telineellä 10 cm. Lisäkorotus olsi tarpeen, mutta sitten letkut nousee jo yli 4.4metrin maksikirakennekorkeuden.

Suomessa 2.60m leveys on mahdollista alle 22m yhdistelmillä. Tuo kuormatilakoon kasvatus kokonaisleveyden 2.60m hyödyntämisestä on mahdollista myös raakapuukuljetusten perusyhdistelmillä. - Tuo 2.60m leveudestä saatu 5cm leveyslisä kasvattaa kuormatilakokoa 2.5 kehyskuutiolla. XXhj.17.6.2022

30.06.2022 18:00Meillä 12 pankkoinen yhdistelmä on edelleenkin vallitseva, kun se Ruorsissa alkaa olla kuusipankkoinen.
30.06.2022 16:00Ruotsissa yhdistelmät tuhansiakin kiloja kevyempiä.
30.06.2022 14:00" TARJOUS XXL 8 aero , XXL 8.8 CE ja 10.9 aeroista, - sekä nyt myös XXL 8.8 CE ja 11.9CE pankoista" !!!
30.06.2022 11:00Perävaunujen painovaihtelut 6.500 kilosta 9.500kiloon
30.06.2022 10:00Puutavarakuormaimienkin painoissa tonniluokan painoeroja.
30.06.2022 8:00Alustapainoissa on yli 1000kilon eroja.
30.06.2022 6:00Nollatoleranssi tuo alustapainolle enenevää merkitystä.
30.06.2022 3:00"Terminoinnilla" yhdistelmän hankintahinnan verran lisätuottoa sen käyttöaikana.
30.06.2022 0:07Raakapuuyhdistelmän säästöt ovat oikein toteutettuina siinä luokassa, että totuuden kertominen vie pohjan uskottavuudelta.
29.06.2022 18:00"Terminoinnista" monia tuottoetuja - ja merkittävän suuruisia.

Siirry arkistoon »