Mukana koostelinkki: -Terminatoreitten ja alumiinipankkojen osavertailujen periaatekuvat ovat tässä.
01.01.2024 9.00
Tästä kuvaparista näkyy selkeästi XXL pankon ja sisäpuolisella kartiokkuudella irtotolppaisen alumiinipankon eri mittaeroavaisuuksien vaikutukset kuormatilan pinta-alan kokoon.
Esimerkkikuvissa oikealla on saman tolppakorkeuden pankkojen kuormatilaero . ja vasemmalla 95mm matalamman apurungon vaikutus kuormakorkeuteen ja kuorman poikkipinta-alaan. Näitten kuvien vertailuissa on tolpat tasapäisiä.
Tolpan yläpään sisäpuolinen viiste pienentää tolpan hyötykorkeutta n. 50mm. Viiste on käytössä useissa alumiinipankkomalleissa, sekä vanhemman tekniikan junavaunupankoissa.XXhj.1.1.2024
Kooste:-kuormapinta-alaerot muodostuvat(=katso linkki):
1. Kiinnikekorkeudet 2. Runkokorkeudet 3. Tolppaleveydet 4. Tolppakartiokkuus 5. Tolppaholkit 6. Taipuma- /kaarevuusennakko 7. Tolpan pään viiste
==================================
Ps. Terminatoreitten jäljitelmäpankot ja vanhemman tekniikan teräspankot ovat kuormatiloiltaan jokseenkin alumiinipankkojen ja Terminatormallistojen puolivälin paikkeilla. Terminatorien ja TimberMaxxien kokonaiskopiointia jarruttaa "nuukuus" ja aika:
-Kaikki jäljitelmäpankot ovat vain "näköiskopioita", joitten muutolset sinkityskelpoisiksi vaatinat täydellisen muutoksen koko pankkojen perusrakenteille. Tämä maksaa , ja muutosten tekeminen vie vuosissa aikaa suunnitteluineen , ja testauksineen.
- Kuumasinkitys pakottaa vanhan tekniikan "lattarautavahvisteiset" ja kuumasinkityksen kuumasinkityksen erityisvaatimukset huomioimattomat pankkomallit historian "romukoppaan" ja tekemään täysin uudet Terminatot ja TimberMaxx tyyppiset pankot. -Tässä prosessissa odottaakin sitten suurella mahdollisuudella muutos jäljittelystä suoraan kopiointiin kaikkine ilkeine , srkä kalliine, ja julkisine käsittelyineen.XXhj.
====================================
|