Nykypäivän kevyet, tilavat ja tuottavat, sekä turvalliset pankot tehdään ultralujista teräksistä.
16.01.2024 11.00
Tästä kuvaparista näkyy selkeästi XXL pankon ja sisäpuolisella kartiokkuudella irtotolppaisen alumiinipankon eri mittaeroavaisuuksien vaikutukset kuormatilan pinta-alan kokoon.
Esimerkkikuvissa oikealla on saman tolppakorkeuden pankkojen kuormatilaero . ja vasemmalla 95mm matalamman apurungon vaikutus kuormakorkeuteen ja kuorman poikkipinta-alaan. Näitten kuvien vertailuissa on tolpat tasapäisiä. Tolpan yläpään sisäpuolinen viiste pienentää tolpan hyötykorkeutta n. 50mm. Viiste on käytössä useissa alumiinipankkomalleissa, sekä vanhemman tekniikan junavaunupankoissa.XXhj.16.1.2024
Kooste:-kuormapinta-alaerot muodostuvat(=katso linkki): 1. Kiinnikekorkeudet 0,8m3 2. Runkokorkeudet 1,4m3 3. Tolppaleveydet 2,0m3 4. Tolppakartiokkuus 1.2m3 5. Tolppaholkit 1,2m3 6. Taipuma- /kaarevuusennakko 3,2m3 7. Tolpan pään viiste 2,0m3 Kuormakokoero kolmella 5.5m 11,8m3
Ps. Terminatoreitten jäljitelmäpankot ja vanhemman tekniikan teräspankot ovat kuormatiloiltaan jokseenkin alumiinipankkojen ja Terminatormallistojen puolivälin paikkeilla.- Lisäksi niitten muuttaminen muovittomasti vaatii täydelliset konstruktiomuutokset!!!
|