Volvo Trucks tuo markkinoille uusia toimintoja, jotka tukevat turvallista ja vaativaa ajoa

18.06.2022 15:00

lovvo1.jpg

Volvo Trucks esittelee uusia toimintoja, jotka parantavat turvallisuutta ja ajettavuutta sekä tukevat tarkkaa käsittelyä ahtaissa paikoissa ja kuoppaisilla tai liukkailla teillä, kuten esimerkiksi rakennustyömailla.

”I-Shift-vaihteiston useiden älykkäiden päivitysten ansiosta voimme tarjota uusia toimintoja, jotka parantavat ajettavuutta, turvallisuutta ja mukavuutta. Kukin toiminto lisää ajoneuvon hallittavuutta ja helpottaa sen käyttöä liikuteltaessa”, sanoo Pär Bergstrand, Volvo Trucksin Heavy Duty Transmission -päällikkö.

Uudet toiminnot lisäävät tarkkuutta ja turvallisuutta vaikeissa tieolosuhteissa

Terrain Brake on uusi, ainutlaatuinen ratkaisu ajamiseen alhaisilla nopeuksilla epätasaisessa maastossa, jossa se tekee kuorma-auton ohjaamisesta helpompaa ja turvallisempaa.

Yleensä, jos kuljettaja jarruttaa niin, että yksi pyöristä on korkeamman pinnan reunalla, kuten ison kiven tai reunakiveyksen päällä, pyörä liukuu alas ennen kuin kuljettaja ehtii jarruttaa ja ajoneuvoa on vaikea pitää hallinnassa. Uusi Terrain Brake jarruttaa heti, kun kuljettaja vapauttaa kaasupolkimen. Kuorma-auto pysyy siten vakaasti paikallaan, mikä mahdollistaa pienet erittäin tarkat liikkeet.

lovvo2.jpg

"Terrain Brake on ihanteellinen maastoajossa, kuten rakennustyömailla, kaivoksilla tai sorateillä, mutta siitä voi olla hyötyä myös kaupunkiajossa hidastetöyssyjen ja reunakiveysten yli ajettaessa. Se parantaa tilanteessa kuin tilanteessa ketteryyttä ja hallintaa, mikä tekee työstä turvallisempaa ja helpompaa”, Pär Bergstrand jatkaa.

Change Direction on toinen ratkaisu, joka helpottaa kuorma-auton ohjaamista alhaisilla nopeuksilla. Esimerkiksi ahtaassa tilassa kääntyminen tai lastauslaiturille peruuttaminen vaatii yleensä pieniä teräviä liikkeitä ja kuljettajan on käytettävä vuoron perään jarrua ja kaasua. Jarrun painamisen sijasta, kuljettaja voi nyt vaihtaa peruutusvaihteelle, vaikka auto liikkuu eteenpäin. Toiminto jarruttaa ajoneuvon automaattisesti pysähdyksiin ja alkaa sitten peruuttaa, kun kuljettaja vain pitää kaasupolkimen alas painettuna. Ajosunnan muuttaminen käy vain vaihdetta vaihtamalla ja kaasupoljinta koko ajan painamalla.

Active Grip Control on toiminto, joka parantaa merkittävästi vakautta ja kiihdytystä liukkaissa olosuhteissa. Jos kuorma-auto alkaa luistaa, anturit reagoivat ja käynnistävät pidon auttaen kuljettajaa pysymään tiellä. Uusi toiminto on myös suunniteltu vähentämään linkkuun menemisen ja yliohjauksen riskiä ajettaessa ilman kuormaa.

Volvo Trucks on myös päivittänyt vakionopeussäätimen niin, että se voidaan aktivoida neljän kilometrin tai jopa kahden kilometrin tuntivauhdissa, kun sitä käytetään valinnaisvarusteena saatavien ryömintävaihteiden kanssa.

"Olen todella ylpeä siitä, että olemme onnistuneet kehittämään useita hyödyllisiä toimintoja, jotka eivät vain paranna ajoa rakennustyömailla, vaan ovat hyödyllisiä myös monissa muissa tilanteissa, kuten puukuljetuksissa ja kaupungeissa ajettaessa", Pär Bergstrand päättää.

Saatavuus:

  • Terrain Brake on saatavana lisävarusteena Volvo FH16:een ja muihin Volvon kuorma-autoihin, joissa on vetävä etuakseli
  • Change Direction on saatavana lisävarusteena kaikkiin Volvo FH-, FM- ja FMX-malleihin
  • Active Grip Control on vakiovarusteena kaikissa Volvon raskaissa kuorma-autoissa, joissa on sähköinen voimansiirto sekä muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta myös kaikissa Euro 6 -moottorilla varustetuissa raskaissa kuorma-autoissa
  • Päivitetty vakionopeussäädin on vakiovarusteena kaikissa Volvon raskaissa kuorma-autoissa
30.06.2022 18:00Meillä 12 pankkoinen yhdistelmä on edelleenkin vallitseva, kun se Ruorsissa alkaa olla kuusipankkoinen.
30.06.2022 16:00Ruotsissa yhdistelmät tuhansiakin kiloja kevyempiä.
30.06.2022 14:00" TARJOUS XXL 8 aero , XXL 8.8 CE ja 10.9 aeroista, - sekä nyt myös XXL 8.8 CE ja 11.9CE pankoista" !!!
30.06.2022 11:00Perävaunujen painovaihtelut 6.500 kilosta 9.500kiloon
30.06.2022 10:00Puutavarakuormaimienkin painoissa tonniluokan painoeroja.
30.06.2022 8:00Alustapainoissa on yli 1000kilon eroja.
30.06.2022 6:00Nollatoleranssi tuo alustapainolle enenevää merkitystä.
30.06.2022 3:00"Terminoinnilla" yhdistelmän hankintahinnan verran lisätuottoa sen käyttöaikana.
30.06.2022 0:07Raakapuuyhdistelmän säästöt ovat oikein toteutettuina siinä luokassa, että totuuden kertominen vie pohjan uskottavuudelta.
29.06.2022 18:00"Terminoinnista" monia tuottoetuja - ja merkittävän suuruisia.

Siirry arkistoon »