Volvo Trucks tuo markkinoille uusia toimintoja, jotka tukevat turvallista ja vaativaa ajoa

18.06.2022 15.00

lovvo1.jpg

Volvo Trucks esittelee uusia toimintoja, jotka parantavat turvallisuutta ja ajettavuutta sekä tukevat tarkkaa käsittelyä ahtaissa paikoissa ja kuoppaisilla tai liukkailla teillä, kuten esimerkiksi rakennustyömailla.

”I-Shift-vaihteiston useiden älykkäiden päivitysten ansiosta voimme tarjota uusia toimintoja, jotka parantavat ajettavuutta, turvallisuutta ja mukavuutta. Kukin toiminto lisää ajoneuvon hallittavuutta ja helpottaa sen käyttöä liikuteltaessa”, sanoo Pär Bergstrand, Volvo Trucksin Heavy Duty Transmission -päällikkö.

Uudet toiminnot lisäävät tarkkuutta ja turvallisuutta vaikeissa tieolosuhteissa

Terrain Brake on uusi, ainutlaatuinen ratkaisu ajamiseen alhaisilla nopeuksilla epätasaisessa maastossa, jossa se tekee kuorma-auton ohjaamisesta helpompaa ja turvallisempaa.

Yleensä, jos kuljettaja jarruttaa niin, että yksi pyöristä on korkeamman pinnan reunalla, kuten ison kiven tai reunakiveyksen päällä, pyörä liukuu alas ennen kuin kuljettaja ehtii jarruttaa ja ajoneuvoa on vaikea pitää hallinnassa. Uusi Terrain Brake jarruttaa heti, kun kuljettaja vapauttaa kaasupolkimen. Kuorma-auto pysyy siten vakaasti paikallaan, mikä mahdollistaa pienet erittäin tarkat liikkeet.

lovvo2.jpg

"Terrain Brake on ihanteellinen maastoajossa, kuten rakennustyömailla, kaivoksilla tai sorateillä, mutta siitä voi olla hyötyä myös kaupunkiajossa hidastetöyssyjen ja reunakiveysten yli ajettaessa. Se parantaa tilanteessa kuin tilanteessa ketteryyttä ja hallintaa, mikä tekee työstä turvallisempaa ja helpompaa”, Pär Bergstrand jatkaa.

Change Direction on toinen ratkaisu, joka helpottaa kuorma-auton ohjaamista alhaisilla nopeuksilla. Esimerkiksi ahtaassa tilassa kääntyminen tai lastauslaiturille peruuttaminen vaatii yleensä pieniä teräviä liikkeitä ja kuljettajan on käytettävä vuoron perään jarrua ja kaasua. Jarrun painamisen sijasta, kuljettaja voi nyt vaihtaa peruutusvaihteelle, vaikka auto liikkuu eteenpäin. Toiminto jarruttaa ajoneuvon automaattisesti pysähdyksiin ja alkaa sitten peruuttaa, kun kuljettaja vain pitää kaasupolkimen alas painettuna. Ajosunnan muuttaminen käy vain vaihdetta vaihtamalla ja kaasupoljinta koko ajan painamalla.

Active Grip Control on toiminto, joka parantaa merkittävästi vakautta ja kiihdytystä liukkaissa olosuhteissa. Jos kuorma-auto alkaa luistaa, anturit reagoivat ja käynnistävät pidon auttaen kuljettajaa pysymään tiellä. Uusi toiminto on myös suunniteltu vähentämään linkkuun menemisen ja yliohjauksen riskiä ajettaessa ilman kuormaa.

Volvo Trucks on myös päivittänyt vakionopeussäätimen niin, että se voidaan aktivoida neljän kilometrin tai jopa kahden kilometrin tuntivauhdissa, kun sitä käytetään valinnaisvarusteena saatavien ryömintävaihteiden kanssa.

"Olen todella ylpeä siitä, että olemme onnistuneet kehittämään useita hyödyllisiä toimintoja, jotka eivät vain paranna ajoa rakennustyömailla, vaan ovat hyödyllisiä myös monissa muissa tilanteissa, kuten puukuljetuksissa ja kaupungeissa ajettaessa", Pär Bergstrand päättää.

Saatavuus:

  • Terrain Brake on saatavana lisävarusteena Volvo FH16:een ja muihin Volvon kuorma-autoihin, joissa on vetävä etuakseli
  • Change Direction on saatavana lisävarusteena kaikkiin Volvo FH-, FM- ja FMX-malleihin
  • Active Grip Control on vakiovarusteena kaikissa Volvon raskaissa kuorma-autoissa, joissa on sähköinen voimansiirto sekä muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta myös kaikissa Euro 6 -moottorilla varustetuissa raskaissa kuorma-autoissa
  • Päivitetty vakionopeussäädin on vakiovarusteena kaikissa Volvon raskaissa kuorma-autoissa
26.03.2024Terminatoreitten nopeat ja rahtivapaat perilletoimitukset 2024.
23.03.2024KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
20.03.2024 10.00Onko puutavarayhdistelmien kulurakenteissa edelleenkin hyödynnettäviä Europotteja, - ja onko niitä kaikille osapuolille???.
15.03.2024KATSO 15.3. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
20.02.2024LUE TÄSTÄ! Talven jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
28.03.2024 18.00Puutavara-autojen apurunkoprofiileissa suuria eroja.
28.03.2024 17.00Miksi alumiini on edelleen pankkojen raaka-aine???
28.03.2024 15.00Suomeen Naton yrityskiihdyttämö ja kaksi testikeskusta
28.03.2024 13.00Puutavara-auton apurunkopaketit vaativat ammattitaitoa ja vastuullisuutta.
28.03.2024 7.00Malminetsinnän ja kaivostoiminnan investoinnit kasvoivat 2023

Siirry arkistoon »