3.Tolppamallien leveyserojen vaikutukset kuormatilakokoon ovat merkittävä osatekijä.

18.06.2022 20.00

Aerodynamiikan paremmuus ratkee otsapinnan koosta ja muodoista.
Tolppaleveyserot ovat merkittäviä, sekä teräspankoissa, että alumiinipankoissa. Suurimmat erot ovat Terminatoreitten ja jatkeellisten alumiinipankkojen välillä.

Tässä vertailussa käytämme tolppaerona yleisimmän, sisäpuolelta kavennetun  alumiinipankkomallin eroa , joka on minimissään 2.0m3 laskettuna tolppaeron vaikutuksesta kolmella 5.5m raakapuunipulla ajettuihin kuormiin.

Kooste:-kuormapinta-alaerot
muodostuvat(=katso linkki):


1. Kiinnikekorkeudet                  0,8m3
2. Runkokorkeudet                     1,4m3
3. Tolppaleveydet                        2,0m3
4. Tolppakartiokkuus                   1.2m3
5. Tolppaholkit                              1,2m3
6. Taipuma- /kaarevuusennakko 3,2m3
7. Tolpan pään viiste                    2,0m3
Kuormakokoero kolmella 5.5m   11,8m3

26.03.2024Terminatoreitten nopeat ja rahtivapaat perilletoimitukset 2024.
23.03.2024KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
20.03.2024 10.00Onko puutavarayhdistelmien kulurakenteissa edelleenkin hyödynnettäviä Europotteja, - ja onko niitä kaikille osapuolille???.
15.03.2024KATSO 15.3. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
20.02.2024LUE TÄSTÄ! Talven jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
28.03.2024 17.00Miksi alumiini on edelleen pankkojen raaka-aine???
28.03.2024 15.00Suomeen Naton yrityskiihdyttämö ja kaksi testikeskusta
28.03.2024 13.00Puutavara-auton apurunkopaketit vaativat ammattitaitoa ja vastuullisuutta.
28.03.2024 7.00Malminetsinnän ja kaivostoiminnan investoinnit kasvoivat 2023
28.03.2024 3.00Alumiini materiaalina

Siirry arkistoon »