3.Tolppamallien leveyserojen vaikutukset kuormatilakokoon ovat merkittävä osatekijä.

18.06.2022 20:00

Aerodynamiikan paremmuus ratkee otsapinnan koosta ja muodoista.
Tolppaleveyserot ovat merkittäviä, sekä teräspankoissa, että alumiinipankoissa. Suurimmat erot ovat Terminatoreitten ja jatkeellisten alumiinipankkojen välillä.

Tässä vertailussa käytämme tolppaerona yleisimmän, sisäpuolelta kavennetun  alumiinipankkomallin eroa , joka on minimissään 2.0m3 laskettuna tolppaeron vaikutuksesta kolmella 5.5m raakapuunipulla ajettuihin kuormiin.

Kooste:-kuormapinta-alaerot
muodostuvat(=katso linkki):


1. Kiinnikekorkeudet                  0,8m3
2. Runkokorkeudet                     1,4m3
3. Tolppaleveydet                        2,0m3
4. Tolppakartiokkuus                   1.2m3
5. Tolppaholkit                              1,2m3
6. Taipuma- /kaarevuusennakko 3,2m3
7. Tolpan pään viiste                    2,0m3
Kuormakokoero kolmella 5.5m   11,8m3

30.06.2022 18:00Meillä 12 pankkoinen yhdistelmä on edelleenkin vallitseva, kun se Ruorsissa alkaa olla kuusipankkoinen.
30.06.2022 16:00Ruotsissa yhdistelmät tuhansiakin kiloja kevyempiä.
30.06.2022 14:00" TARJOUS XXL 8 aero , XXL 8.8 CE ja 10.9 aeroista, - sekä nyt myös XXL 8.8 CE ja 11.9CE pankoista" !!!
30.06.2022 11:00Perävaunujen painovaihtelut 6.500 kilosta 9.500kiloon
30.06.2022 10:00Puutavarakuormaimienkin painoissa tonniluokan painoeroja.
30.06.2022 8:00Alustapainoissa on yli 1000kilon eroja.
30.06.2022 6:00Nollatoleranssi tuo alustapainolle enenevää merkitystä.
30.06.2022 3:00"Terminoinnilla" yhdistelmän hankintahinnan verran lisätuottoa sen käyttöaikana.
30.06.2022 0:07Raakapuuyhdistelmän säästöt ovat oikein toteutettuina siinä luokassa, että totuuden kertominen vie pohjan uskottavuudelta.
29.06.2022 18:00"Terminoinnista" monia tuottoetuja - ja merkittävän suuruisia.

Siirry arkistoon »