3.Tolppamallien leveyserojen vaikutukset kuormatilakokoon ovat merkittävä osatekijä.

18.06.2022 20:00

Aerodynamiikan paremmuus ratkee otsapinnan koosta ja muodoista.
Tolppaleveyserot ovat merkittäviä, sekä teräspankoissa, että alumiinipankoissa. Suurimmat erot ovat Terminatoreitten ja jatkeellisten alumiinipankkojen välillä.

Tässä vertailussa käytämme tolppaerona yleisimmän, sisäpuolelta kavennetun  alumiinipankkomallin eroa , joka on minimissään 2.0m3 laskettuna tolppaeron vaikutuksesta kolmella 5.5m raakapuunipulla ajettuihin kuormiin.

Kooste:-kuormapinta-alaerot
muodostuvat(=katso linkki):


1. Kiinnikekorkeudet                  0,8m3
2. Runkokorkeudet                     1,4m3
3. Tolppaleveydet                        2,0m3
4. Tolppakartiokkuus                   1.2m3
5. Tolppaholkit                              1,2m3
6. Taipuma- /kaarevuusennakko 3,2m3
7. Tolpan pään viiste                    2,0m3
Kuormakokoero kolmella 5.5m   11,8m3

27.11.2022 3:00.Kiinnikkeitten liukumuovit ja alumiinialuslevyt.XXL: 16 /30
27.11.2022 0:07KATSO TÄSTÄ VIIKON 47/2022 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa metsä-, maarakennus- ja kuljetusalan tuoreet kuulumiset
26.11.2022 18:00.Terminator - tekniikkaa : Yksi ja sama kiinnike , mutta kolme toimintoa.
26.11.2022 17:00Artikkelisarja pankkokiinnikkeistämme: - " 2. Hitsaamatta toimiva aina valmis kiinnikevälisäätö".
26.11.2022 15:00Pinnoituskin kehittyy vain "kantapään kautta".
26.11.2022 13:00Kuumasinkityksen kehitystyötä jo vuodesta 1986.
26.11.2022 11:00Artikkeli vuodelta 2012:-"Ruukkilaisia palkittiin Helsingissä Suomalaisella Insinöörityöpalkinnolla Ultralujien terästenva lmistusprosessin kehittämisestä".
26.11.2022 9:00Attikkeli vuodelta 2014. - Rautaruukin ydinosaaminen viedään Ruotsiin, uskoo ReijoLiimatainen.
26.11.2022 7:00Elämäntyönä "pankka" ja raakapuun kuljetuslaitteiden- sekä järjestelmien kehittäminen
26.11.2022 3:00Lika paljastaa virheet, lumi opettaa aerodynamiikkaa tehokkaasti.

Siirry arkistoon »