Artikkeli 2 - kymmenen vuoden takaa : -"Parasta, mitä rahalla saa - Terminator XXL malli nousi myyntitilastojen kakkoseksi".

25.06.2022 11:00

Terminator XXL mallisto siirtyi Suomen pankkotilastojen ensimmäisen neljänneksen 2012 kakkoseksi.Ykkössijaa sijaa pitää edelleen sitkeästi vanha kunnon "Alukarikkamalli". Alucar Alu 50. Kolmossijalla  on nyt ForestKing Ultra mallisto.Nelostilalle on kivunnut ruotsalainen Exte-alumiinipankkomallisto ja viidentenä on Pankkopörssin markkinoima "SisuForest" tyyppinen teräspankko.Kevein alupankko REKA on kuudentena ja Nurmi 7 tyyppimerkintänsä mukaisesti  seitsemäntenä.

timb_100_alucar.jpg

Perinteinen alumiinipankko Alucar alu 50 (-aiemmin Alukarikka) suunniteltu vuonna1976(oik.) ja vuosituhannen uutuuspankko Terminator XXL 07 (vas.) ovat nyt myyntitilastojen kärkitaistossa.Molemmat pankkomallit on suunnitellut ja pankkomarkkinoille tuonut suomalainen insinööri Heikki Jokela.

Keveys ja laatu myy tehokkaimmin - kuormatilan merkitys kasvussa.

xxl_alu_vert_tustaksi.jpgPankkomarkkinoita johtaa edelleen pelkkä keveysajattelu höystettynä pankkovalmistuksen laadulla.Keveyttä haetaankin nyt jo lähes alimitoitetuista neljän-  ja viidentonnin alumiinipankkomallistoista. (- Samanaikaisesti alumiinipankkomallistoja vahvistetaan vastaamaan käytön asettamia lujuusvaatimuksia.)

Tietoisuus kuormatilan koon , painon ja ilmanvastuksen merkityksestä pankkojen tuottoarvoissa on ollut kuluvan vuoden aikana nopeassa kasvussa ja se näkyykin nyt jo myös puutavarapankkomallien myyntitilastoissa.

Alumiinipankot ja teräspankot ovat olleet jo pitkään likipitäen samanpainoisia.

Paikoerot alumiinipankkojen ja teräspankkojen välillä "haihtuivat" jo 2000 luvun alussa uusien ultralujien teräsmallien myötä - tietoisuus siitä ei kuitenkaan vielä kuluneen vuosikymmenen aikana ole kaikille pankkojen myyjille ja niitten käyttäjillekään riittävästi selkeytynyt.

xxl_07_nous_mittamiehet.jpg- Lujuusopillisesti nykyteräksistä pystytään valmistamaan jopa 20% alumiinipankkoa kevyempi pankkomalli, muttä kun pysytään teräksisessä pankossa alumiinipankon painossa , saadaan valmistettua paljon "Euromyönteisempi" kuormatila kasvattamalla sisämitat XXL luokkaan.

-"Tuottoluokitus" sekä "energiapuuvalmius" -ratkaisevat yhä enenevässä määrin myös pankkovalinnan.

Terminator XXL tilapankot ovat nyt vanhan kunnon Alukarikan ( Alucar alu 50 ja 70 ) kannassa kiinni- ja kilpailu Suomen markkinajohtajuudesta kiristyy yhä tiukemmaksi . - Kuormatilan kasvattamisen tarve ja polttoaineen hintapaineet ratkaisevat yhä kasvavassa määrin pankkotyypin valintakriteerit Suomessa.XXhj.

17.08.2022 0:07TimberRoad yhdistelmillä kehitetään ja tehostaan kahta yleisintä 68 ja 76 tonnisten yhdistelmäluokkia.
16.08.2022 17:00Puutavarapankkojen pintakäsittelyissä on suuria eroja.
16.08.2022 15:00Ketjupuikkarit.
16.08.2022 13:00Puutavarayhdistelmään 12 m3 kuormatilalisä XXL tekniikalla.
16.08.2022 11:00Tolppien oikeaoppinen kaarevuus.
16.08.2022 9:00Onko irtotolppainen pankkomalli apu rahantekoon, vai kallis virhe.
16.08.2022 7:00Materiaalivalinta - teräksissä ja alumiineissa on suuria eroja.
16.08.2022 3:00Puutavarapankko
16.08.2022 0:07Tiesitkö , että???: -Terminatorien pintakäsittelyssä on myös täysin ruostumaton ja myös muoviton kuumasinkitysvaihtoehto, - olisiko siinä mitään järkeä ???
15.08.2022 17:00Puutavarapankko

Siirry arkistoon »