Kilpa-autoilu toi minulle käsitystä kokonaispaketin saumattomasta merkityksestä voittotaisteluissa.

25.06.2022 16.00


Olen ollut saanut olla aktiivisponsorina mukana rata-autoilun Suomen radoilla, sekä henkilöautoluokissa, että ratakuorma-autoilussa. - Radalle sioittamani rahamäärät ovat olleet suuria, mutta lopulta suuria ovat olleet hyödytkin.

1983 BMW 635 Csi | Classic Driver Market

Laihialaisen Juhani Koskisen porukka oli ensimmäinen sponsorointikohteeni WV Golfin ja toinen Tuisku Urpialan BMV  ykkösryhmäläisissä. - Tämä toi jo tehokkaasti tietoisuuteeni kokonaispaketin tärkeyden voittojen saavuttamisessa, ja mestaruuksia tuli useita, kun vain  paketti toimi saumattomasti huollosta autoon, ja tietenkin myös kuljettajaan.

1979 Chevrolet Camaro Z28 | Silverstone Classic 2018 - Histo… | Flickr

Ahveniston radalla sattuma toi minulle aerodynamiikan toimimisen merkityksen.Tuolloin ajettiin Ruotsista vierailulle tullutta CamaroCup sarjaa, ja Leo Kinnunen sai kunnian ajaa Suomalaisena mukana. Leolle tuli organisaation kanssa ristiriita, ja järjestäjät kysyivät nopeaa apua asian pelastamiseksi. Se löytyi kymppitonnin sponsoripaketista ja Juhani Markosta:
- Ensimmäisen ajonsa jälkeen Juhani tuli autostaan haltioituneena, mutta vei minut sivukkalle, ja sanoi: " Käyppä tutkimassa , mitä ihmeellistä tuossa MOTULI Camarossa on, kun voimat siinä tuntuu samoilta, mutta se menee halunsa mukaan heittämällä ohi kurveissa joko ulkoa, tai sisältä? - Ja ihme paljastui aerokeksinnöksi , joka painoi auton maahan ennen näkemättömällä voimalla, ja pito oli sen mukainen. 

FIA European Truck Racing Championship footage

Toinen vastaava tilanne tuli TruckRacessa, kun Mersut toivat uudet mallinsa kehiin. Niissä oli parannettu aerodynamiikka , ja MOTULI Camaron tekniikalla saatu ilman läpivirtaus sekä hyttimuotoilu takaspoilereilla katkaistun siiven tekniikalle - ja voittoja tuli ja tuli , sekä Sisureising oli uuden haasteen edessä, kun vain voima ei enään riittänytkään.XXhj

NÄE ALKUPERÄINEN SISU TRUCK RACE 1991! Kaikkien aikojen voittaja-auto  Ammattilehden osastolla 1A9 Kuljetus -näyttelyssä | ammattilehti.fi

Ps.Rata-autoilusta paras anti oli se. että siellä näki, että koko paketti oli oltava kunnossa ja yksikään yksityikohta ei yksin tuonut voittoa. Ketjun heikoin lenkki määtää ketjun lujuuden, ja Allan Hagertin sanoin Aake kallialalle Maxi Marketin pihassa 70 luvulla : " Aaake hyvä, kenkään ei ole yksin kova".


26.03.2024Terminatoreitten nopeat ja rahtivapaat perilletoimitukset 2024.
23.03.2024KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
20.03.2024 10.00Onko puutavarayhdistelmien kulurakenteissa edelleenkin hyödynnettäviä Europotteja, - ja onko niitä kaikille osapuolille???.
15.03.2024KATSO 15.3. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
20.02.2024LUE TÄSTÄ! Talven jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
29.03.2024 7.00KH-Koneet Group vahvistaa jälleenmyyjäverkostoaan Ruotsin markkinoilla
29.03.2024 3.00Pankkokiinnikkeitten korkeuksissa on niissäkin suuria eroja.
29.03.2024 0.07Steelwrist esittelee kolmannen sukupolven kauhanpyörittäjät ja tuo markkinoille kokonaan uudet pyörivät liittimet sekä laajan valikoiman uusia työlaitteita
28.03.2024 18.00Puutavara-autojen apurunkoprofiileissa suuria eroja.
28.03.2024 17.00Miksi alumiini on edelleen pankkojen raaka-aine???

Siirry arkistoon »