Epäselvyyttä liinalla sidonnassa ja itse nippusidonnankin ohjeistuksessa: "8.2 Raakapuukuorman varmistaminen".

26.06.2022 19:00

8.2 Raakapuukuorman varmistaminen Raakapuukuormien sidonnassa puutavaranipun sidosten yhteenlasketun LC-arvon tulee olla vähintään 0,2 kertainen puutavaranipun massaan nähden ja kiristysvoiman 0,05 kertainen puutavaranipun massaan nähden. Jos puutavaranipun edessä ei ole sermiä tai toista nippua, tulee puutavaranipun sidonnan LC-arvon ja kiristysvoiman olla 1,5-kertainen edellä mainittuihin vaatimuksiin nähden.

-Ketjusidonta on Suomessa pääosin toimiva, mutta liinasidonnassa on riskialtis käytäntö. Lisäksi epäselvyyttä on etunipun sidonnassa , onko se yhdellä, vaikko kahdella siteellä, ja siteen kiinnitys ajoneuvoon on sekin täysin määrittelemättä - Kaiken kukkuraksi ohjeistus/ymmärrys nipun muodosta, siteen pitosuunnasta ja irtopuista puuttuu kokonaan. 

Toivottavasti opimme sidonnan vakavuusasteen jo ennen seuraavaa "Konginkangasta" !!!

17.08.2022 0:07TimberRoad yhdistelmillä kehitetään ja tehostaan kahta yleisintä 68 ja 76 tonnisten yhdistelmäluokkia.
16.08.2022 17:00Puutavarapankkojen pintakäsittelyissä on suuria eroja.
16.08.2022 15:00Ketjupuikkarit.
16.08.2022 13:00Puutavarayhdistelmään 12 m3 kuormatilalisä XXL tekniikalla.
16.08.2022 11:00Tolppien oikeaoppinen kaarevuus.
16.08.2022 9:00Onko irtotolppainen pankkomalli apu rahantekoon, vai kallis virhe.
16.08.2022 7:00Materiaalivalinta - teräksissä ja alumiineissa on suuria eroja.
16.08.2022 3:00Puutavarapankko
16.08.2022 0:07Tiesitkö , että???: -Terminatorien pintakäsittelyssä on myös täysin ruostumaton ja myös muoviton kuumasinkitysvaihtoehto, - olisiko siinä mitään järkeä ???
15.08.2022 17:00Puutavarapankko

Siirry arkistoon »