Mutta mikä järki on sisäpuolisessa tolppaviisteessä???

02.07.2022 14:00

Raakapuuvaunut - Sp, Sps, Spa, Spar | terminator.fi

Puutavarapankkojen yksi järjettömin , ja yleisesti käytetty sekä suosittu, "keksintö" on sisäpuolinen tolpan yläpään viiste. Olemme systemaattisesti pysyneet kaikissa pankkomalleissamme  erossa siitä, koska se tuo tuon "keksinnön" käyttäjille vain tappioita. 

Pankkopörssi Oy - suomalaiset puutavarapankot yli 30 vuoden kokemuksella

Sisäpuolinen tolppaviiste on poikkeuksetta käytössä monissa alumiinipankoissa ja myöskin lähes  kaikissa "Terminatoreita" jäljittelevissä pankoissa, mutta ei tietenkään Terminatoreissa.- Mutta mitkä on työläästi valmistetun tolppaviisteen edut ja haitat???

Vaihtopankot | terminator.fi

Sisäpuolisella tolppaviisteelläkin täytyy olla etuja, koska aina joka asialla on eriteltävissä edut ja haitat. Tolppaviisteen eduksi on luettavissa parin sadan gramman painoetu viisteettämään toplan päähän - muutapa en sitten keksikkään viisten hyötypuoliksi. - Haitoista selkein ja rahallisesti merkittävin haitta on sen sisäpuolisena kuormatilaa "syövä" vaikutus. 

 

Sisäpuolinen tolppaviiste "syö" tolpan hyötykorkeudesta tolppaviisteen verran = 5cm-8cm, riippuen sen toteutusasteesta. Kuormatilojen vertausmittauksissa sille ei "mittamiehet" ole osanneet laskea sen negatiivista arvoa, tieten, tai tietämättään.
-Tolppaviisteen kuormatilakokoa pienentävä vaikutus on melko pieni, mutta tuntuu kuitenkin lompsassa.
Yleisesti vertailulaskennoissamme käyttämämme viistemitta on ollut 6cm. Tuo 6cm vaikuttaa kuormatilan kokoon puutavarayhdistelmän viidellä kolmosnipulla seuraavasti: 0.05mx2.4mx15 m=1.8m3 ja 400kg irtokuutiopainolla 720kg, elikkä 7.2€/kuorma.
-Jokaiselta tuhannelta kuormatilaa huutavalta  kuormalta 7.200€!!! = käyttöikänään njokatapauksessa kymmenissä tuhansissa euroissa!!!

VR Groupin tytäryhtiön Finnlogin tuontipuuliikenne Venäjältä on  käynnistynyt - Suomalais-Venäläinen kauppakamari SVKK
Tähän saakka ensimmäinen kuormatilakoon kannalta järkevä tolpan yläviiste löytyy uusista raakapuuvaunumalleista - se okin nyt  toteutettu ulkopuolisena.
-Tuolla viistemallilla tunnelisääntö sallii liki 10 senttiä korkeammat junavaunun tolpat.XXhj.2.7.2022

18.08.2022 13:00Pankkomäärän minimoinnista polttoainesäästöä ja lisäkantavuutta.
18.08.2022 12:48LUE TÄSTÄ! Uusin Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt - 148 sivua koneurakointi- ja kuljetusasiaa
18.08.2022 11:00"Paukku ja Pupu" . Raakapuuvaunut : Sp, Sps, Spa, Spar / Syöttöautokuormat.
18.08.2022 9:00Raakapuun maantiekuljetusten kuormansidonta koostuu monista tärkeistä osatekijöistä ja niitten yhteentoimivuuden summasta
18.08.2022 7:00Raakapuuvaunut - Snpss, Snps
18.08.2022 4:47Raakapuuvaunujen liukuestepinnat kehittyivät VR- raakapuuvaunujen kehittymisen myötä.
18.08.2022 0:07Raakapuuvaunujen 100%:set liukuestepinnat olivat nippusidonnan perusta.
18.08.2022Henkilö-, ja pakettiautoista poistettiin roiskeläpät turhina ja vaarallisiana, mutta kuorma-autoissa niitä on alettu lisäämään - mutta miksi???
17.08.2022 17:00TimberRoad kehittää ja testaa puutavarayhdistelmiä
17.08.2022 15:00Puutavaraperävaunun runkopituus pankkomäärän. ja - jaon mukaiseksi.

Siirry arkistoon »