Kolmen ranka/tukkinipun yhdistelmän kuormatilamaksimointi Terminatoreilla.

03.11.2025 0.07

Perusjuhta muuntuu helposti 68 tonniseksi viidennen akselin lisäyksellä. Tämä vaunu käy myöhemmin 12m nelikon perään.

Suurin mahdollinen vakio-osista rakennettu viiden kolmosen ja kolmen ranka- ja tukkinipun kuormakoko saavutetaan madaltamalla rungot minimiin  ja kaikilla Terminator XXL 3.30x2.60 mitoituksen  pankkomalleilla.

Kuvan nosturia on kototettu telineellä 10 cm. Lisäkorotus olsi tarpeen, mutta sitten letkut nousee jo yli 4.4metrin maksikirakennekorkeuden.
Scaniayhdistelmän kuormatila vakiokomponenteilla Weckman + Terminator XXL 127,5 m3 kolmella 5.5 m kuitunipulla.
Kuormatilakoko on tuolloin hieman yli 125 kehyskuutiota kolmella 5.5m nipulla ja 115 kehyskuutiota viidellä kolmosellakin. Tämä maksimitila on tehtävissä 1.10m autorungolle ja 1.10m perävaunurungolle ja alle 22m yhdistelmäpituudella.- Tällä Terminatorpaketilla on mahdollista kasvattaa kuormatilakokoa jopa yli 20 kehyskuutiolla , joka on yhden alumiinipankkoisen vertailuyhdistelmän täyden kolmosnipun vetoisuuden verran.XXhj.3.11.2025

-------------------------------------------------------

Suurenna kuva / alkuperäinen kuva. Kuvasta näkyy XXL paketin ja alupaketin kuorman pinta-alaerot autossa ja perävaunussa. Laske, mitä se tekee rahassa !!!!

Vertailumitat pankkorunkomitalla 2.55m
Tolppa      XXL             alu           erotus

3000       6.91m2        6.30m2    0.61m2        
3050       7.03m2        6.41m2    0.62m2           
3100       7.15m2        6.53m2    0.62m2          
3150       7.27m2        6.64m2    0.63m2     
3200       7.39m2        6.75m2    0.64m2    
3250       7.51m2        6.86m2    0.65m2 
3300       7.63m2        6.97m2    0.66m2  
______________________________________
Pankkorungolla 2.60m ja sen tuomalla 5cm 
lisäleveydellä kasvaa poikkipinta-ala keskimäärin
0.15m2 ja kuormakoko kolmella 5.5m
raakapuulla noin 2.5m3 (kehyskuutiota):
-----------------------------------------------------
Auton ja perävaunun runkokorkeus vaikuttaa 
lisäksi merkittävästi, ja nyt yleisin tolppamitta
on jo 3.20m ja 3.25 on voimakkaasti kasvussa, tämä 
sekä autoissa, että perävaunuissa.XXhj.1.7.2024

31.10.2025KATSO TÄSTÄ 31.10. LÄHETYS! Mielenkiintoinen kattaus kuljetus, maarakennus ja metsäalan asiaa
27.09.2025??UUTISET--UUTISET??
02.09.2025LUE TÄSTÄ! Kesän jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt - 148 sivua mielenkiintoista asiaa
08.11.2025 0.07Varaa nyt 100%:sesti muovittomat Evolution pankkosi , niin toimitukset ehtii vielä 2025 tilikauselle.
07.11.2025 20.00Osaltaan on myöskin tapahtunut parannusta, mutta vasta aivan liian vähän.
07.11.2025 19.00Miksi metsäkoneissa ei ole pankoissa-, ja kuormatiloissa teippejä.
07.11.2025 18.00Lähdimme tosissamme muovinhävitystalkoisiin jo 2000-luvun alkuvuosina.
07.11.2025 17.00Miksi raakpuun korjuu-, ja kuljetusketjun pinnoitteet perustuvat muovituotteisin===
07.11.2025 16.00"Pankan" opit, ja kokemukset 1952 - 20??: - Tositarina 31+6..
07.11.2025 15.00Ponsselta uusia ratkaisuja tuottavuuden ja kannattavuuden parantamiseks - artikkelimme vuodeltai 2014.

Siirry arkistoon »