TimberRoad - projekti.tuo lisätehoa ja tuottavuutta raakapuu yhdistelmillemme.

28.09.2024 0.07

TimberRoad paketti kaikkine vaatimuksineen on ollut kehitteillä jo kahden kymmenen vuoden ajan, ja käsittelymme tiivistyy nyt vuoden vaihteeseen 2024 ja ensimmäiset kuljetusyksiköt ovat näillä näkymin liikenteessä lopultakin 2025 aikana.

1 kpl syöttöauto ja perävaunu + varavaunu

   Pankkomäärän minimointikin tuo rahaa.
            Tuleeko kuusipankkoiset???

3. kpl siirto autoja peräsaunuineen

Perusjuhta muuntuu helposti 68 tonniseksi viidennen akselin lisäyksellä. Tämä vaunu käy myöhemmin 12m nelikon perään.

Perusjuhta muuntuu helposti 68 tonniseksi viidennen akselin lisäyksellä. Tämä vaunu käy myöhemmin 12m nelikon perään.

Perusjuhta muuntuu helposti 68 tonniseksi viidennen akselin lisäyksellä. Tämä vaunu käy myöhemmin 12m nelikon perään.

TimberRoad  ryhmä suunnittelee kehittää ja testaa sekä markkinoi   raakapuun maantiekuljetusten tulevaisuuden vaatimukset täyttävän esimerkkiyhdistelmät 68 ja 76 tonnin kantavuusluokkiin.TimberRoad  yhdistelmät ovat kantavuuksiltaan ja kuormatiloiltaan identtisiä. Yhdistelmien ympäristöystävällisyys ja tuottavuus ovat erityisen kehitystyön kohteena. 

TimberRoad  yhdistelmät.



TimberRoad yhdistelmät rakennetaan suomalaisen raakapuun maantiekuljetuksen  perusautoista : -76 tonninen "syöttöautoyhdistelmä" jalostetaan nosturillisesta neliakselisesta autosta ja viisiakselisesta perävaunusta. Syöttöauto noutaa kuorman metsästä ja sen kuorma perävaunuineen siirtyy kuorman vaihtopaikalla 68 tonnisiin kevyisiin kolmiakselisiin siirtoautoihin.

Seitenkuutonen on pohjoisen raakapuunkuljetuksen syöttoauton malliesimerkki ja kuuskasit ovat sen kanssa kuormatilaltaan ja kantavuudeltaan täysin identtisiä. Siirtoautot kehitetään kaikilta ominaisuuksiltaan pitkien ajomatkojen kuljetustehtäviin sopiviksi.
TimberRoad  yhdistelmille räätälöidään tietokoneohjausjärjestelmä raakapuun ja niitten katkonnan ja kuljetuksen seurantajärjestelmineen, sekä ajankohtaisine säätietoennusteineen.

TimberRoad  tekijät ja tuotteet.

Timberroad  toteutetaan yhdessä Suomen metsäteolliosuuden, metalli- ja komponenttivalmistuksen, alan tutkimuslaitosten- ,sekä raakapuun maantiekuljetusten ammattilaisten kanssa. 


 IVECO
               
 – Yhdistelmäparin kehittämiseen kerätty vuosikymmenien tietous ja tulevien vuosikymmenien asettamat vaatimukset tuottavuuden, turvallisuuden sekä ympäristötekniikan osalta asettavat haastavan kynnyksen TimberRoad  kehitys ja vastuuryhmille.

Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.Heikki JokelaMuovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.

Heikki Jokela 050 4129 024
heikki.jokela@ammattilehti.fi 

... jatkuu klo  03.00 ja 07.00....
    = TimberRoad paketin "lyhyt" tiivistelmä

05.10.2024Laajasti koneurakointi ja kuljetusalan asiaa sekä raportti Alihankinta 2024 -messuilta
04.10.2024Tutustu 2013 vuoden tietopakettiin tästä : - Kolmekymmentä ja yksi hyvää syytä hankkia TERMINATORIT ... - puu76
30.09.2024Terminator XXL 8 aero ja 8.8 CE pankkotarjous / 09.2024 :
30.09.2024HUOMIO! Nyt kannattaa markkinoida - lähde mukaan ilmoituksella syksyn Metsäalan Ammattilehteen
04.08.2024UUTISET;--------- ;UUTISET
07.10.2024 17.00Kuormakokoeroa kasvattaa myös nippujen sisäleveys !!!
07.10.2024 15.00Väite: Kuorman ylileveys on enempi kiinni lastauksesta, kuin pankoista:
07.10.2024 13.00Kuorma on kuormansidonnan tärkein osapuoli.
07.10.2024 12.00Kuormaside pankosta pankkoon vaatii kiinteäasennuksen tai ääreis stopparit ajoneuvorungolle.
07.10.2024 11.00Irtotolppaisten pankkomallien hyödyt valmistuksessa markkinoinnissa, haitat käyttäjillä.

Siirry arkistoon »