TimberRoad - projekti. "Paluu tulevaisuureen".

24.09.2022 0:03

 "Paluu tulevaisuuteen"  - kirjoitus sarja kohdistuu siinä esitettyjen asiakonaisuuksiensa osalta yhteen tarkoin räätälöityyn ja kuljetusteholtaan, sekä kuljettajaryhmältään optimooituun "TimberRoad"- kuljetusjärjestelmään,  TimberRoad paketti kaikkine vaatimuksineen on ollut kehitteillä jo muutaman vuoden, ja käsittelymme tiivistyy nyt vuoden vaihteessa ja ensimmäiset kuljetusyksikät ovat näillä näkymin liikenteessä keväällä 2023.

 IVECO

TimberRoad  ryhmä suunnittelee kehittää ja testaa sekä markkinoi   raakapuun maantiekuljetusten tulevaisuuden vaatimukset täyttävän esimerkkiyhdistelmät 68 ja 76 tonnin kantavuusluokkiin.TimberRoad  yhdistelmät ovat kantavuuksiltaan ja kuormatiloiltaan identtisiä. Yhdistelmien ympäristöystävällisyys ja tuottavuus ovat erityisen kehitystyön kohteena. 

TimberRoad  yhdistelmät.



TimberRoad yhdistelmät rakennetaan suomalaisen raakapuun maantiekuljetuksen perusautoista perusautoista : -76 tonninen "syöttöautoyhdistelmä" jalostetaan nosturillisesta neliakselisesta autosta ja viisiakselisesta perävaunusta. Syöttöauto noutaa kuorman metsästä ja sen kuorma perävaunuineen siirtyy vaihtopaikalla 68 tonnisiin kevyisiin kolmiakselisiin siirtoautoihin.

Seitenkuutonen on pohjoisen raakapuunkuljetuksen syöttoauton malliesimerkki ja kuuskasit ovat sen kanssa kuormatilaltaan ja kantavuudeltaan identtisiä. Siirtoautot kehitetään kaikilta ominaisuuksiltaan pitkien ajomatkojen kuljetustehtäviin sopiviksi.
TimberRoad  yhdistelmille räätälöidään tietokoneohjausjärjestelmä raakapuun ja niitten katkonnan ja kuljetuksen seurantajärjestelmineen, sekä ajankohtaisine säätietoennusteineen.


TimberRoad  tekijät ja tuotteet.

Timberroad  toteutetaan yhdessä Suomen metsäteolliosuuden, metalli- ja komponenttivalmistuksen, alan tutkimuslaitosten- ,sekä raakapuun maantiekuljetusten ammattilaisten kanssa. 


                
 – Yhdistelmäparin kehittämiseen kerätty vuosikymmenien tietous ja tulevien vuosikymmenien asettamat vaatimukset tuottavuuden, turvallisuuden sekä ympäristötekniikan osalta asettavat haastavan kynnyksen
TimberRoad  kehitys ja vastuuryhmille.

Heikki Jokela 050 4129 024
heikki.jokela@ammattilehti.fi 

27.11.2022 7:00Parantavatko Terminator XXL pankot auton ja perävaunun ajo-ominaisuuksia?
27.11.2022 3:00.Kiinnikkeitten liukumuovit ja alumiinialuslevyt.XXL: 16 /30
27.11.2022 0:07KATSO TÄSTÄ VIIKON 47/2022 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa metsä-, maarakennus- ja kuljetusalan tuoreet kuulumiset
26.11.2022 18:00.Terminator - tekniikkaa : Yksi ja sama kiinnike , mutta kolme toimintoa.
26.11.2022 17:00Artikkelisarja pankkokiinnikkeistämme: - " 2. Hitsaamatta toimiva aina valmis kiinnikevälisäätö".
26.11.2022 15:00Pinnoituskin kehittyy vain "kantapään kautta".
26.11.2022 13:00Kuumasinkityksen kehitystyötä jo vuodesta 1986.
26.11.2022 11:00Artikkeli vuodelta 2012:-"Ruukkilaisia palkittiin Helsingissä Suomalaisella Insinöörityöpalkinnolla Ultralujien terästenva lmistusprosessin kehittämisestä".
26.11.2022 9:00Attikkeli vuodelta 2014. - Rautaruukin ydinosaaminen viedään Ruotsiin, uskoo ReijoLiimatainen.
26.11.2022 7:00Elämäntyönä "pankka" ja raakapuun kuljetuslaitteiden- sekä järjestelmien kehittäminen

Siirry arkistoon »