TimberRoad - projekti.tuo lisätehoa ja tuottavuutta raakapuu yhdistelmillemme.

03.03.2025 11.00

TimberRoad paketti kaikkine vaatimuksineen on ollut kehitteillä jo kahden kymmenen vuoden ajan, ja käsittelymme tiivistyy nyt vuoden vaihteeseen 2024 ja ensimmäiset kuljetusyksiköt ovat näillä näkymin liikenteessä lopultakin 2025 aikana - ja siis 100%:sesti muovittomina.

1 kpl syöttöauto ja perävaunu + varavaunu

   Pankkomäärän minimointikin tuo rahaa.
            Tuleeko kuusipankkoiset???

3. kpl siirto autoja peräsaunuineen

Perusjuhta muuntuu helposti 68 tonniseksi viidennen akselin lisäyksellä. Tämä vaunu käy myöhemmin 12m nelikon perään.

Perusjuhta muuntuu helposti 68 tonniseksi viidennen akselin lisäyksellä. Tämä vaunu käy myöhemmin 12m nelikon perään.

Perusjuhta muuntuu helposti 68 tonniseksi viidennen akselin lisäyksellä. Tämä vaunu käy myöhemmin 12m nelikon perään.

TimberRoad  ryhmä suunnittelee kehittää ja testaa sekä markkinoi   raakapuun maantiekuljetusten tulevaisuuden vaatimukset täyttävän esimerkkiyhdistelmät 68 ja 76 tonnin kantavuusluokkiin.TimberRoad  yhdistelmät ovat kantavuuksiltaan ja kuormatiloiltaan identtisiä. Yhdistelmien ympäristöystävällisyys ja tuottavuus ovat erityisen kehitystyön kohteena. 

TimberRoad  yhdistelmät.



TimberRoad yhdistelmät rakennetaan suomalaisen raakapuun maantiekuljetuksen  perusautoista : -76 tonninen "syöttöautoyhdistelmä" jalostetaan nosturillisesta neliakselisesta autosta ja viisiakselisesta perävaunusta. Syöttöauto noutaa kuorman metsästä ja sen kuorma perävaunuineen siirtyy kuorman vaihtopaikalla 68 tonnisiin kevyisiin kolmiakselisiin siirtoautoihin.

Seitenkuutonen on pohjoisen raakapuunkuljetuksen syöttoauton malliesimerkki ja kuuskasit ovat sen kanssa kuormatilaltaan ja kantavuudeltaan täysin identtisiä. Siirtoautot kehitetään kaikilta ominaisuuksiltaan pitkien ajomatkojen kuljetustehtäviin sopiviksi.
TimberRoad  yhdistelmille räätälöidään tietokoneohjausjärjestelmä raakapuun ja niitten katkonnan ja kuljetuksen seurantajärjestelmineen, sekä ajankohtaisine säätietoennusteineen.

TimberRoad  tekijät ja tuotteet.

Timberroad  toteutetaan yhdessä Suomen metsäteolliosuuden, metalli- ja komponenttivalmistuksen, alan tutkimuslaitosten- ,sekä raakapuun maantiekuljetusten ammattilaisten kanssa. 


 IVECO
               
 – Yhdistelmäparin kehittämiseen kerätty vuosikymmenien tietous ja tulevien vuosikymmenien asettamat vaatimukset tuottavuuden, turvallisuuden sekä 100%:sesti muovittoman  ympäristötekniikan osalta asettavat haastavan kynnyksen TimberRoad-yhdistelmämallien  kehitys ja vastuuryhmille.3.3.2025

Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.Heikki JokelaMuovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.

Heikki Jokela 050 4129 024

heikki.jokela@ammattilehti.fi 

Pankkomyynti ja toimitukset 24/7:
    Heikki Jokela      050 4129 024
     Markku Hirvi      0400 148 584
     Esko Leppänen   040 515 3716

21.03.2025KATSO TÄSTÄ 21.3. ENERGIAPÄIVÄ ERIKOISLÄHETYS! Laaja paketti metsä, koneurakointi ja kuljetusalan asiaa
09.03.2025Kivirock maarakennus- ja kaivosalan ammattilehti on ilmestynyt
01.01.20252025 - Puukäärmeen vuosi .
01.01.2025??UUTISET--UUTISET??
21.03.2025 18.00Älä aja miinaan yhdistelmäkevennyksissä.
21.03.2025 17.00Pankoista saadaan suurimmat painosäästöt pankkomääriä vähentämällä + lisäspua myös aerodynamiikasta.
21.03.2025 15.00Alumiinin käyttö raakapuun korjuu-, ja kuljetusvälineissä.
21.03.2025 13.00"Terminator ja TimberMaxx tekniikkaa" : - Ylivoimainen sisäleveys.
21.03.2025 11.00Miksi päädyimme lujiin ja ultralujiin TimberMaxx projektin ohjaamana ???
21.03.2025 9.00Illuusio alumiinipankkojen keveydestä , turvallisuudesta, sekä tuottavuudestakin on tekniikan historiaa.

Siirry arkistoon »