Mikä on siirtoauton painoetu???11.12.2023 18.00
Keveimmillään siirtoauto varusteltuna painaa alle 9.000 kg. Se on lähes 5.000 kg perinteistä kevyttä puutavara-autoa kevyempi. Nosturillinen neliakselinen on siis jopa 9000kg siirtoautoa painavampi. Lastausnosturin mukanakuljetus syö kuormatilaa vielä 3.500 kg - 4.500 kg lisää joten pahimmillaan painoero on huimat 9.000 kg, ja ylikin. Lastausnosturin maantiekuljetus on lisääntynyt viimevuosina moninkertaiseksi, johtuen osaksi myös lisääntyneestä mepa-ajosta ja kiinteitten nosturiasennusten suosiosta, sekä kuormatilan koosta. Alustavaihtoehtojen erot yli 4.000kg kg. Perinteisen puutavata-auton ja kevyimmän siirtoauton painoero yksin alustan osalta ylittää jopa 4.000 kg.Huippuvarusteltu isohyttinen ja raskain teliveto teräsjousilla painaa kuormaimineen jopa 18.000kg ,kun taas kevein mahdollinen siirtoauto nostotelillä ja telin ykköspyörilla sekä matalilla alumiinivanteisilla maantierenkailla painaa varusteineen jopa alle 9.000 kg ! Kevyt rahtiautoalustamalli on usein viisain. Siirtoauto ja sen rahditus toimii monissa tapauksissa tuottavimmin silloin , kun metsäpää hoidetaan kokonaan perinteisellä puutavara-autolla. 11.12.2023 Lisätietoja: |