"Paluu tulevaisuuteen.28." :-Mikä on siirtoauton painoetu???03.08.2022 3:00
Keveimmillään siirtoauto varusteltuna painaa alle 9.000 kg. Se on lähes 5.000 kg perinteistä kevyttä puutavara-autoa kevyempi. Nosturillinen neliakselinen on siis jopa 9000kg siirtoautoa painavampi. Lastausnosturin mukanakuljetus syö kuormatilaa vielä 3.500 kg - 4.500 kg lisää joten pahimmillaan painoero on huimat 9.000 kg, ja ylikin. Lastausnosturin maantiekuljetus on lisääntynyt viimevuosina moninkertaiseksi, johtuen pääosin lisääntyneestä mepa-ajosta ja kiinteitten nosturiasennusten suosiosta, sekä kuormatilan koosta. Alustavaihtoehtojen erot yli 4.000kg kg. Perinteisen puutavata-auton ja kevyimmän siirtoauton painoero yksin alustan osalta ylittää yleisesti 4.000 kg.Huippuvarusteltu isohyttinen ja raskain teliveto teräsjousilla painaa kuormaimineen jopa 18.000kg ,kun taas kevein mahdollinen siirtoauto nostotelillä ja telin ykköspyörilla sekä matalilla alumiinivanteisilla maantierenkailla painaa varusteineen jopa alle 9.000 kg ! Kevyt rahtiautoalustamalli on usein viisain. Siirtoauto ja sen rahditus toimii tuottavammin silloin , kun metsäpää hoidetaan kokonaan perinteisellä puutavara-autolla. Lisätietoja: |
19.08.2022 20:00 | Muoviteippien poisto pankkotuotannosta on äärihelppoa. |
19.08.2022 17:00 | Teipit alumiinipinnalla pysyvät maalipintaa paremmin. |
19.08.2022 13:00 | Muovin poisto teräspankoista tuo mukanaan suuria haasteita. |
19.08.2022 11:00 | Muovin poisto alumiinipankoista on helppoa. |
19.08.2022 9:00 | Miksi alumiini on edelleen pankkojen raaka-aine??? |
19.08.2022 7:00 | Kolme kovaa, ja minä. |
19.08.2022 3:00 | Tukkipankkojen käyttö Suomessa vielä vähäistä - Ruotsissa yleisin. |
19.08.2022 0:07 | Pankkokiinnikkeitten malleja kolme - purkukoneet ja katkontapituus määrittelevät pankkojen paikan ajoneuvon rungolla. |
18.08.2022 17:00 | "Tukkipankkotällit" tulossa, mutta miksi ? |
18.08.2022 15:00 | "Tukkipankkotällit" yleistyvät nopeasti myös Suomessa. |
Siirry arkistoon » |