Traficom:- Raakapuun sidontavälineet

05.08.2022 15:00



6. Raakapuun sidontavälineet
Ajoneuvoon kiinteästi asennettuihin raakapuun sidontavälineisiin tulee merkitä niiden LC-arvo ja niiden tuottama kiristysvoima.

- Nippusidonta on tehtynä turvallisuuslisä, ja väärin tehtynä riski ja "lumehoitoa". Uuden lain vaatimukset kasvattivat etusiteen kiristysvoimaa, joka on toisaalta hyvä asia, mutta liian kova kiristysvoima on myös vaaratekijä, kun ketju pureutuu puun sisään ja purkupaikalla ylikorkeista kuormista puut tippuvat vaarallisesti alas ketjun poistovaiheessa.
- Auto- ja perävaunuvarustelijat pystyvät tarjoamaan lain vaatimia ketjukiristimiä, mutta liinakiristys on lähes kaikilta osin onnen peliä. Käsikiristyksen kiristysteho on mieskuittaista ja Ruotsin mallin pankosta pankkoon kiristykset ja liukupankot ovat erittäinkin riskialttiita.
-Tarkennusta vaatisi myös sanonnan "ajoneuvoon" selvennys. Ajoneuvo on hyvin laaja käsite, millä tässä tapauksessa mitä ilmeisimmin tarkoitetaan ajoneuvon runkoa, tai- apurunkoa.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Seuraavaksi 17:00:
Traficom:- Kuorman varmistaminen

Uusi tieliikennelaki ja
rekkojen käyttösäännöt

19.08.2022 17:00Muoviteippien poisto pankkotuotannosta on äärihelppoa.
19.08.2022 15:00Teipit alumiinipinnalla pysyvät maalipintaa paremmin.
19.08.2022 13:00Muovin poisto teräspankoista tuo mukanaan suuria haasteita.
19.08.2022 11:00Muovin poisto alumiinipankoista on helppoa.
19.08.2022 9:00Miksi alumiini on edelleen pankkojen raaka-aine???
19.08.2022 7:00Kolme kovaa, ja minä.
19.08.2022 3:00Tukkipankkojen käyttö Suomessa vielä vähäistä - Ruotsissa yleisin.
19.08.2022 0:07Pankkokiinnikkeitten malleja kolme - purkukoneet ja katkontapituus määrittelevät pankkojen paikan ajoneuvon rungolla.
18.08.2022 17:00"Tukkipankkotällit" tulossa, mutta miksi ?
18.08.2022 15:00"Tukkipankkotällit" yleistyvät nopeasti myös Suomessa.

Siirry arkistoon »