Traficom:- Kuorman varmistaminen

05.08.2022 17.00



8 Kuorman varmistaminen

Kuorma tulee varmistaa siten, että se pysyy paikallaan 8 m/s2 hidastuvuudessa eteenpäin ja 5 m/s2 hidastuvuudessa taakse ja sivuille päin.

- Tämä vaatimus on kaikilta osin selkeä, mutto onko monellekkaan asioista vastaavalle       selkeää, mitä vaatimus käytännössä on???
- Tuon kuvan tapauksessa hidastuvuus oli max. 6m/s2 ja sidoksina kaksi automaattikiristeistä    ketjukiristintä. Vaatimustasoa helpotti matala nippu, ja märkä tienpinta. Vaikeusastetta     kasvatti puolestaan jäinen liukas tukkipuu ja lisäksi vaunussa oli sileät tolpat .(-Alavarvi pysyi paikoillaan liukuesteitten pitämänä). Kuorma oli hyvin ladottu ja hidastuvuus oli reippaasti alle minimivaatimusten5-6 m/s2 , kun hidastuvuuskeston minimi jarrutussuuntaan on 8m/s2.
- Kuvan testi osoitti selkeästi sen, että liukkaalla puulla on kaikki osatekijät oltava sidonnan   onnistumisen kannalta kohdallaa.

.................................................................

Uusi tieliikennelaki ja
rekkojen käyttösäännöt

25.04.2024Tuliko tästä poishylkäytynyt visio, vai onko se kuitenkin lopulta tehokas "junantappaja"???
24.04.2024 18.00Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
21.04.2024KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
05.04.2024Nopeitten toimitusten varastopankot / huhtikuu 2024.
25.04.2024 11.00Terminator ei ole miltään osin " puolivillainen " jäljitelmäpankko !!!
25.04.2024 9.00Terminatorien 10% kuormatilavuuslisä on tärkein Terminatoreitten tuomista eduista.
25.04.2024 7.49Ruokalista meni uusiksi - artikkelini vuodelta 2011.
25.04.2024 7.00Ponssen osavuosikatsaus Q1/2024 - Liikevoitto jäi heikoksi
25.04.2024 3.00Terminatoreitten edut korostuvat sekä kesällä, että talvella.

Siirry arkistoon »