Traficom:- Kuorman varmistaminen

05.08.2022 17:00



8 Kuorman varmistaminen

Kuorma tulee varmistaa siten, että se pysyy paikallaan 8 m/s2 hidastuvuudessa eteenpäin ja 5 m/s2 hidastuvuudessa taakse ja sivuille päin.

- Tämä vaatimus on kaikilta osin selkeä, mutto onko monellekkaan asioista vastaavalle       selkeää, mitä vaatimus käytännössä on???
- Tuon kuvan tapauksessa hidastuvuus oli max. 6m/s2 ja sidoksina kaksi automaattikiristeistä    ketjukiristintä. Vaatimustasoa helpotti matala nippu, ja märkä tienpinta. Vaikeusastetta     kasvatti puolestaan jäinen liukas tukkipuu ja lisäksi vaunussa oli sileät tolpat .(-Alavarvi pysyi paikoillaan liukuesteitten pitämänä). Kuorma oli hyvin ladottu ja hidastuvuus oli reippaasti alle minimivaatimusten5-6 m/s2 , kun hidastuvuuskeston minimi jarrutussuuntaan on 8m/s2.
- Kuvan testi osoitti selkeästi sen, että liukkaalla puulla on kaikki osatekijät oltava sidonnan   onnistumisen kannalta kohdallaa.

.................................................................

Uusi tieliikennelaki ja
rekkojen käyttösäännöt

19.08.2022 20:00Muoviteippien poisto pankkotuotannosta on äärihelppoa.
19.08.2022 17:00Teipit alumiinipinnalla pysyvät maalipintaa paremmin.
19.08.2022 13:00Muovin poisto teräspankoista tuo mukanaan suuria haasteita.
19.08.2022 11:00Muovin poisto alumiinipankoista on helppoa.
19.08.2022 9:00Miksi alumiini on edelleen pankkojen raaka-aine???
19.08.2022 7:00Kolme kovaa, ja minä.
19.08.2022 3:00Tukkipankkojen käyttö Suomessa vielä vähäistä - Ruotsissa yleisin.
19.08.2022 0:07Pankkokiinnikkeitten malleja kolme - purkukoneet ja katkontapituus määrittelevät pankkojen paikan ajoneuvon rungolla.
18.08.2022 17:00"Tukkipankkotällit" tulossa, mutta miksi ?
18.08.2022 15:00"Tukkipankkotällit" yleistyvät nopeasti myös Suomessa.

Siirry arkistoon »