Traficom:- Raakapuukuorman varmistaminen

05.08.2022 18:00



8.2 Raakapuukuorman varmistaminen

Raakapuukuormien sidonnassa puutavaranipun sidosten yhteenlasketun LC-arvon tulee olla vähintään 0,2 kertainen puutavaranipun massaan nähden ja kiristysvoiman 0,05 kertainen puutavaranipun massaan nähden. Jos puutavaranipun edessä ei ole sermiä tai toista nippua, tulee puutavaranipun sidonnan LC-arvon ja kiristysvoiman olla 1,5-kertainen edellä mainittuihin vaatimuksiin nähden.

-Näitten ohjeistuksien "sudenkuopat"löytyvät kitkapinnoista, liinakiristimistä,käsikiristyksen mahdottomasta valvonnasta ajon aikana,pankkojen liikkuvuuksista ja täysin ilman ohjeistusta on jäänyt tärkein = itse kuormaus ja kuorman muoto/muotoilu sekä oikeaoppinen tiiveys/tyvisyys!!!

______________________________________________

Uusi tieliikennelaki ja
rekkojen käyttösäännöt

19.08.2022 20:00Muoviteippien poisto pankkotuotannosta on äärihelppoa.
19.08.2022 17:00Teipit alumiinipinnalla pysyvät maalipintaa paremmin.
19.08.2022 13:00Muovin poisto teräspankoista tuo mukanaan suuria haasteita.
19.08.2022 11:00Muovin poisto alumiinipankoista on helppoa.
19.08.2022 9:00Miksi alumiini on edelleen pankkojen raaka-aine???
19.08.2022 7:00Kolme kovaa, ja minä.
19.08.2022 3:00Tukkipankkojen käyttö Suomessa vielä vähäistä - Ruotsissa yleisin.
19.08.2022 0:07Pankkokiinnikkeitten malleja kolme - purkukoneet ja katkontapituus määrittelevät pankkojen paikan ajoneuvon rungolla.
18.08.2022 17:00"Tukkipankkotällit" tulossa, mutta miksi ?
18.08.2022 15:00"Tukkipankkotällit" yleistyvät nopeasti myös Suomessa.

Siirry arkistoon »