Ilmavastuksen hyödyntäminen raakapuun maantiekuljetuksissa on yksi erikoisosaamisalamme.

29.08.2023 9:00

Ilmavastus on näkymätön, hajuton, ja mauton suurre. Sen näkymättömyys tekee siitä vaikeasti ymmärrettävän, mutta sen merkitys näkyy kaiken muun lisäksi myös "lompsassa". - Puutavarayhdistelmä on harhauttavan "harvan" näköinen, mutta sen ilmavastus on kaikista yhdistelmämalleistamme suurin, ja sen ilmavastussäästöihin on mahdollista vaikuttaa myös kaikista yhdistelmätyypeistä selvästikkin eniten.

Aeroyhdistelmmä nro 1. vuodelta 1986 - Aulis Airio.

Olemme tehneet oletettavasti maailman eniten kokeita, laskelmia ja kehitystyötä ja markkinointia tuottavampien puutavara-aeroyhdistelmien markkinoille tulon eteen. Testit aloitimme jo 1985 ja jatkoimme niitä noin 5-vuoden välein , kehittäen saman aikaisesti omaa ja käyttäjäkunnan ymmärrystä, sekä tuotetarjontaamme. 

Sodankylän aerotestit 1991.

 Tähänastisista pisimmälle nkehitetty aeroyhdistelmä vuodelta 1991   Peräpää on esimerkillisen sulavilla muodoilla.

Vuonna 1991 esittelemämme "AeroSisu" oli tähänastisista yhdistelmistä ehdottomast maailman  pisimmälle viety aerodynaamisesti paranneltu kokonaispaketti täysin uuden tekniikan  aeroperävaunuineen. - Sen pitkä harppaus oli uutta, ja se vaatii sen mukaisesti myös oman sekä pitkän kypsyttelyaikansa. 

Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.

Uuden vuosituhannen alussa aloimme kehittää kokonaisvaltaista yhdistelmää, jossa oli paketoitu aerodynamiikka, kuormatilakoko, sekä liikenneturvallinen virtauksien ohjaustekniikka ja se, yhdistettynä kuormansidonnan tehostamisen kanssa.- Tämä kaikki siis aerodynamiikan avulla. - Kokonaisvaltainen paketti tiedoistamme rakentuu TimberRoad yhdistelmäpakettien yhteydessä.



Ilmavastuksesta ja tuulenohjauksesta onnistumme nykypäivän tietämyksellämme hyödyntämään polttoainesäästöjä sekä loiskuorman minimointia yllättävänkin merkittävissä määrin. Lisäksi suuri merkitys löytyy uuden tekniikan osaamisestamme  liikenneturvallisuuteen, liikennepuhtauteen sekä myös  nippusidonnan pitävyyteen. XXhj.29.8.2028
______________________________________________

-------------------------------------------------------------

23.09.2023KATSO TÄSTÄ 22.9. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
18.09.2023KATSO TÄSTÄ 15.9. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
18.09.2023Lisätietoja "muovinpoiston erityisoperaatiosta" hintaluokkineen ja aikatauluineen.
23.09.2023 11:00Tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen
23.09.2023 9:00Raakapuun käsittelyn 100%:nen nuovittomuusvaade päättyy tehcaspurussa.
23.09.2023 7:00Firestonen uusi kuorma-autojen rengasvalikoima tarjoaa paremman kilometrituloksen ja polttoainetehokkuuden
23.09.2023 3:00Raakapuun 100%:nen nuovittomuus alkaa kannolta.
23.09.2023 0:07Onnistuuko puutavarakouran muovinpoisto ilman muutoksia???
22.09.2023 17:00Luksia palkittiin Autoalan koulutuksen järjestäjä -palkinnolla
22.09.2023 15:00Scania Suomen uusi pääkonttori ja pääkaupunkiseudun Scania-keskus nousevat Vantaalle

Siirry arkistoon »