XXL-tolppien kaksipuolinen kartiokkuus.

10.04.2025 18.00

kaksipuolinen_kartiokkuus.jpg

Terminator XXL pankkojen tolpat kapenevat suoraviivaisesti ylöspäin kaikilta sivuiltaan.Tässä taas piilee yksi selkeistä eduista alumiiniprofiilirakenteisiin tolppiin. Etu tulee siitä,että tällä XXL tolpan valmistusmenetelmällä voimme optimoida tolpan takenteen monilta osin selvästi alumiinista profiilirakennetta paremmin ja tarkemmin. Samaten muoto on edullinen tolppamittapituuksien muuttuessa, kun tolppapituus kasvaa lisääntyy samalla tolpan jäykkyys koko tolpan matkalta. - Pankkorakenteen kannalta oikein mitoitettu tolppa pienentää ratkaisevasti koko pankkorakenteen ( tolpat,pankkorunko.kiinnikkeet ja niitten liitokset) kuormitusten kestoa lastauksissa, tyhjänä-, ja kuormattuna ajossa sekä purkukoneilla.

Kaksipuolisella kartiokkuudella yli 6 kg painosäästö /pankko.

kaksip_tulppa_pun.jpg

Tolppa kevenee kolmella kilolla/kpl , kun tolppa onnistutaan kaventamaa molemmilta sivuiltaan. Kevennys saadaan aikaan  pääosin tolpan yläosasta, missä kuormitukset ovat pienempiä. Pankkotolpan rasitukset on nyt optimoitu niin, että tolppa taipuu tasaisesti ja hallitusti. Jännityshuiput tasaantuvat ja tolpan vaurioitumiskynnys kasvaa aivan omaan luokkaansa. Tolppien sisäänpäin kaareva muoto kasvattaa kuormatilaa maksimimittoihin. 

Kartiokkuudella värinät hallintaan ja yläpään keveys parantaa kestoa.

kaksip_tolppa_hopea.jpg

Oikeaoppiseksi muotoiltu ja kokeiltu kartiokkuus vaimentaa tolppavärinöitä.Tilannetta parantaa vielä ratkaisevasti tolpan yläpään totuttua merkittävästi kevyempi rakenne.

Kaikilta puolilta ylöspäin kevenevä rakenne ja tolpan viisikulmainen ja alapäästään lähes tuplattu leveys ovat  asetettu siten, että ne kaikki yhdessä vaimentavat pahimpien taajuuksien värinät lähes kokonaan. Osansa värinäpoistoon tuo myös pankkorungon leveys ja kiinnikkeitten värinänvaimenninkumit.

Kartiokkaan ja viisikulmaisen tolpan taipumansieto on lähes käsittämätön.

Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.

SSAB:n (Ruukin) ultralujaSternx  (Optim 960) QC/W teräs on onnistuttu Terminator XXL ja TimberMaxx  pankoissa muotoilemaan sellaiseen muotoon , että pankkojen testaajat Lappeenrannan Teknisen Korkeakoulun koelabrassa tutkijat olivat ihmeissään pankon taipumankestosta  ja kun värinäkokeissa totutut kestoarvot kymmenkertaistuivat jo protopankolla ilman mitään säätöjä, tai korjauksia. - Nyt voitiinkin todeta, että XXL on ihmepankko joka on tehty suomalaisesta säänkestävästä ihmeraaka-aineesta ja se kestääkin tuulet ja tuiskut.XXhj.10.4.2025

Lisätietoja /- asiantuntija:
Heikki Jokela 050 4129 024
heikki.jokela@ammattilehti.fi

 Toimitusvaraukset / - myynti: 
       Esko Leppänen 040 5153716  
       Markku Hirvi 0400 148 584
      Heikki Jokela 050 4129 024

26.04.2025KATSO TÄSTÄ! Hyviä uutisia erikoislähetys Mansen Mörinöiltä - laaja kattaus kone- ja kuljetusalan asiaa
24.04.2025 4.44Terminator XXL 8aero-, ja 8.8CE pankkojen 1vrk:n - 1 viikon perille toimitusvalmiudessamme olevat auto-, ja pv. pankkoerät.
19.04.2025 21.002025 - Puukäärmeen vuosi .
19.04.2025 20.50KLIKKAA TÄSTÄ JA KATSO 18.4. LÄHETYS! Ammattilehti on tuottanut viikoittaisen uutislähetyksen jo yli 5-vuoden ajan - 259. perjantaina peräkkäin - tarjoten kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreimmat kuulumiset.
19.04.2025 20.00??UUTISET--UUTISET??
26.04.2025 9.00KATSO TÄSTÄ! Hyviä uutisia erikoislähetys Mansen Mörinöiltä - laaja kattaus kone- ja kuljetusalan asiaa
26.04.2025 8.00Ajoneuvonosturikuljettajien EM-kisat järjestetään Maxpo 2025 -messuilla.
26.04.2025 7.00Ruoste on siis ongelma maalatuilla teräksillä, mutta vaihtoehtojakin on.
26.04.2025 3.00Ruoste on ikuinen ongelma maalpiinnoilla.
26.04.2025 0.07Kuorma-auton vanteet

Siirry arkistoon »