TimberRoad yhdistelmäparin kuormatilavalinta.

29.09.2024 0.07

TimberRoad  yhdistelmien 52.500 kilon kantavuudet vaativat maksimoidut ja identtiset kuormatilakoot sekä autoihin, että perävaunuihin. Näitten osalta runkokorkeudet minimoidaan 1.10 metriin ja "syöttöauton" kuormaimeksi valitaan kuormatilaa syömätön ja uusimman tekniikan  zetanosturi. 

6x4 puutavara-autotyyppi on monipuolisin ja sen kuormatila on rakennettavissa riittävän kokoiseksi kaikille raakapuulajikkeille.

TimberRoad  yhdistelmäpari rakennetaan sekä sekä kantavuuksiltaan (52,5tn), että kuormatiloiltaan identtisiksi ja aerodynamiikaltaan mahdollisimman edullisiksi. Parhaaseen tulokseen päästään valitsemalla pankoiksi molempiin autoihin ja perävaunuihin Terminator XXL  pankot 3.30 tolpilla sekä 2.60 m runkoleveyksillä. - Tällä valinnalla päästään kuorman poikkileikkauksen pinta-alassa 7.80 neliöön ja kolmosella viidellä nipulla yli 120 kehyskuution-, ja kolmella 5.5m rangalla/tukilla noin 130 kehyskuutioon. 

Terminator kuumasinkittynä

TimberRoad  yhdistelmän autoille ja perävaunuille sekä kaikille varusteille (nostureineen) asetetaan maksimaaliset kuljetustalouden, liikenneturvallisuuden sekä aerodynamiikan ja tuulenohjauksien parannusvaatimukset . - Näiltä osin valitut Terminator XXL  pankot ovat jo nykymuodossaan uuden tekniikan yhdistelmien korkean vaatimustason esimerkillisesti täyttäviä.

 Terminaaliauto on perinteisesti aina 100 mm runkoinen. Pankot 3.00 - 3.10m .

Lisätietoja TimberRoad -projektista:
Heikki Jokela 050 4129 024
heikki.jokela@ammattilehti.fi
             face /hj

05.10.2024Laajasti koneurakointi ja kuljetusalan asiaa sekä raportti Alihankinta 2024 -messuilta
04.10.2024Tutustu 2013 vuoden tietopakettiin tästä : - Kolmekymmentä ja yksi hyvää syytä hankkia TERMINATORIT ... - puu76
30.09.2024Terminator XXL 8 aero ja 8.8 CE pankkotarjous / 09.2024 :
30.09.2024HUOMIO! Nyt kannattaa markkinoida - lähde mukaan ilmoituksella syksyn Metsäalan Ammattilehteen
04.08.2024UUTISET;--------- ;UUTISET
07.10.2024 17.00Kuormakokoeroa kasvattaa myös nippujen sisäleveys !!!
07.10.2024 15.00Väite: Kuorman ylileveys on enempi kiinni lastauksesta, kuin pankoista:
07.10.2024 13.00Kuorma on kuormansidonnan tärkein osapuoli.
07.10.2024 12.00Kuormaside pankosta pankkoon vaatii kiinteäasennuksen tai ääreis stopparit ajoneuvorungolle.
07.10.2024 11.00Irtotolppaisten pankkomallien hyödyt valmistuksessa markkinoinnissa, haitat käyttäjillä.

Siirry arkistoon »