Markkinoitten kevyimpien pankkomallien välillä on suuriakin painoeroja.19.11.2022 0:07
TimberMaxx- ja Terminator pannkkomallistot ovat saaneet "perässähiihtäjiä" , jotka kilvan mainostavat pankkojaan markkinoiden kevyimmiksi, ja myöskin tilavimmiksi - mutta mikähän siinäkin mahtaa olla tuossakin oikea totuus??? ![]() Pankoissa on painoa arvioitaessa huomioitava myös lujuus = hyväksytty kesto tonneina, joka on yleisimmin pankolle hyväksytty testilujuus. - Pääosin ymmärretään se , että viisitonnionen pankko on seitsemäntonnista heikompi, ja yleensä myös kevyempikin. ![]() "Perässähiihtäjien" pankkokmallistot ovat poikkeuksetta painoltaan painavampia jokaisessa lujuusluokassa. Tämä johtuu vanhan tekniikan sovittamisesta uuden tekniikan pankkomallien jäljitelmiin. Jokainen ylimääräinen vahvike painaa ja vajavainen muotoilu tuo sekin ison lisäpainopotin. ![]() ![]() Jäljitelmäpankkojen "lisäetuna" on proteesiliitosten rakenteita heikentävät epäjatkuvuuskohdat, sekä pääosin niitten ala-arvoinen pintakäsittely. Nähdäkseni näitten pankkomallien todellinen etu on se, että ne saa auton ja perävaunun hankinnan yhteydessä helposti mukaan yhdistelmän rahoitukseen.XXhj.19.11.2022 |