Kumpi on kevyempi - höyhenkilo, vaikko alumiinikilo.

22.11.2022 9:00

Kilo, kuin kilo, mutta ominaisuudet ratkaisee pankon painon ja tuottavuuden , sekä tietenkin myös  turvallisuudenkin.

Ilmavastusvoimiin ja pyörteilyjen loiskuormakokoihin vaikuttaa merkittävästi pankon otsapinta, muoto ja sen ilmavirtauksen suuntausominaisuudet.

Alumiinin pahin rajoite on sen pehmeys, ja vanhan tekniikan tuotantomenetelmät. Sen etuina on edullinen ja kestävä pinnoitus , elolsointi/anodisointi.- Ehkä suurin "sudenkuoppa" on kuitenkin sen terästä liki 70% pienempi kimmomoduuli = jäykkyys.

Markku Kallion vastaus:_

Kimmomodulin pienuus kasvattaa profiilikokoja ja se syö kuormatilakokoa. Lisäksi profilointitekniikka rajoittaa pankon koko rakenteen optimointia kuorman rasitusten mukaisesti. Lisäksi tuo alumiinin pehmeys ja halpa profiilitekniikka tekevät kuormatilan tehokkaitten sekä purevien kiukuestepintojen rakentamisen mahdottomaksi, ja vajavaiseksi.- Mutta kun se alumiini on niin kevyttä, mutta hevyempiä  ne ovat höyhenetkin. Pankossa tuo ajattelumalli ei olekkaan todistelusta huolimatta alkuunkaan enää totuus !!! XXhj.22.22.2022

09.12.2022 17:00Rosteri oli houkutteleva materiaali, mutta turpiin tuli lujasti, ja monesta suunnasta.
09.12.2022 15:00Puutavarapankkojen polttoainekulutuksissa on eroa.
09.12.2022 13:00"Triplavaimennin" on onnistunut tuote - kovan työn tulos ja täysin "napakymppi".
09.12.2022 11:00Tiesitkö että ?????
09.12.2022 9:00"Halpapankkojen" ja kopiopankkojen määräävimpänä tekijänä hinta.
09.12.2022 7:00Kirves on kirves, puukko on puukko ja pankko on pankko. - Vain alan ammattilaineen ymmärtää erot!!!
09.12.2022 3:00Terminator-tekniikkaa : - Ikuiset pankkomerkinnät laserleikkauksin"
09.12.2022 0:07Pankon paino.
08.12.2022 18:00Tiesitkö. että puutavarayhdistelmässä on kuorma-autoyhdistelmien suurimmat ilmavastukset !!!
08.12.2022 17:00Terminator pankkomallistossa on yhdistetty nippusidonnan ja tuottavuuden kovat vaatimukset.

Siirry arkistoon »