Autoverkkokaupalle vuosi 2022 oli erinomainen markkinassa olevista haasteista huolimatta

31.01.2023 18.00

Autoverkkokauppa_1.jpg

Autoverkkokauppa.comin mukaan sen uusien ajoneuvojen tilausmäärät säilyivät edellisen vuoden tasolla, kuluttajat lähes kaksinkertaistivat tilaukset verkkokaupasta ja sähköautoja myytiin ennätysmäärä.  

Verkkokaupan osuus kuluttajamyynnistä kasvoi ennätykselliset 77 prosenttia vuoteen 2021 verrattuna, joten autokaupan digitalisoitumisen pioneerina Autoverkkokauppa vahvisti edelleen asemaansa perinteisten autoliikkeiden rinnalla. Vuoden viimeisellä neljänneksellä verkkokaupan osuus oli jo 24 % kaikista kuluttajien tekemistä tilauksista. Autoverkkokauppa on edelleen ainut toimija markkinoilla, jonka verkkokaupassa voi myydä oman autonsa, ostaa tai liisata uuden tai käytetyn auton ja saada sen kotiin käymättä lainkaan myymälässä. 

Haasteellisesta markkinatilanteesta huolimatta Autoverkkokauppa onnistui kasvattamaan sähköautojen osuutta kokonaismyynnistä vuoteen 2021 verrattuna. Sähköautojen myynnin kasvu oli 31% ja osuus kaikista tilauksista 14%. Myydyimpiä malleja olivat Citroën e-C4, Hyundai IONIQ ja Kona, Peugeot e-2008 sekä Renault Megane E-TECH (Vuoden Auto Suomessa -finalisti).

Autoverkkokaupan suosittu yksityisleasingvalikoima kasvoi keväällä uudella, #autokesäksi -tuotteella, jonka myynti ylitti kaikki odotukset. ”Yllätyimme itsekin, miten suuri kysyntä tuotteella oli ja jouduimme päivittämään suunnitelmia muutamaankin kertaan, jotta pystyimme vastaamaan asiakkaidemme tarpeisiin”, toteaa Autoverkkokaupan toimitusjohtaja Juha Rusama.

Elokuussa 2022 Hämeenlinnaan avattiin uusi toimipiste ja samalla lanseerattiin uusi toimintamalli – digishop. Autoverkkokauppa tarjoaa digishopissa asiakkaalle helpon mahdollisuuden tutustua koko valikoimaan ja halutessaan ostaa mieleisensä auton mistä tahansa liikkeestä yhdellä käynnillä. Hämeenlinnassa on lisäksi tarjolla lähes kaikkien Autoverkkokaupan edustamien merkkien huoltopalvelut. 

Myös yritysmyynti on siirtynyt vahvemmin verkkoon, sillä tammikuun alusta alkaen yritysasiakkaat ovat voineet ostaa tai liisata hyötyajoneuvoja entistä kätevämmin suoraan verkkokaupan kautta.

Autoverkkokaupan liiketoiminta tulee kasvamaan vuonna 2023 merkittävästi Metro-Autolta ostettujen kahden uuden toimipisteen, Espoon ja Tampereen, sekä Opelin uuden merkkiedustuksen myötä. 

”Näin pystymme palvelemaan asiakkaitamme maantieteellisesti jo hyvin laajasti. Verkkokävijöitä meillä on jo nyt koko Suomesta. Verkkokaupan kehityksessä olemme ottaneet uuden vaihteen päälle ja verkkoliiketoiminta tulee olemaan tänä vuonna yksi suurimmista kasvualueistamme”, lupaa Juha Rusama.

19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
13.04.2024KATSO TÄSTÄ MANSEN MÖRINÄT LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
05.04.2024Nopeitten toimitusten varastopankot / huhtikuu 2024.
19.04.2024 15.00Kuumasinkitty pankko on käytössä täysin ruostumaton - päältä, ja sisältä !!!.
19.04.2024 13.00Kuumasinkitty pankko pysyy pitkään siistinä.
19.04.2024 12.00Wihuri Teknisen Kaupan jälkimarkkinoinnissa keskitetään palveluja
19.04.2024 11.00Pankkojen pinnoitekkin on osa tuottavuutta ja turvallisuutta: -Kuumasinkitys on ehdottomasti paras, kestävin, ja turvallisin teräksisten pankkojen pinnoitusmenetelmä.
19.04.2024 9.00Tamtron Group Oyj tuo markkinoille mullistavan AI-pohjaisen automaattisen materiaalien tunnistusjärjestelmän
19.04.2024 7.00Lujat, ja ultralujat teräkset kuumasinkittynä ovat ehdotomia perusmateriaaleja puutavara-autovarusteissa.
19.04.2024 3.00Finnveran Rahoitus ja kasvu -katsaus: Valtiontukikilpailu on Suomelle myrkkyä

Siirry arkistoon »