Mistä tuli VR-raakapuuvaunujen turvallisuusetumatka maantieyhdistelmäpankkoihin verrattuna????

28.07.2023 0:07

Olin 80-luvun alussa yhteistyössä VR:n vaunusuunnittelijoitten kanssa suunnittelemassa uuden tekniikan pankkomallia Vo- vaunuihin. Perusvaatimuksena oli 1.Turvallisuus, 2.Keveys ja 3.Maksimaalinen kuormatilakoko. 



Vaunumalliksi oli valittu lavettivaunu , joita käytettiin jo ns. "Rautakanavavaunuissa". Tuohon vaunumalliin kehitettiin pankkomalli, jonka materiaanit valittiin alumiinista teräksiin. ja testivaunuja rakennettiin sekä teräs-, että alumiinipankoilla.- Parhaimmaksi vaihtoehdoksi todettiin tuolloin ruotsissa valmistettu ns. vesikarkaistu booriteräs, mikä myöhemmin vaihtui kotimaiseen 900 lujuusluokan teräkseen.XXhj.28.7.2023

 Raakapuuvaunupankon
perusominaisuudet:
1.Turvallisuus.
2.Tuottavuus

23.09.2023KATSO TÄSTÄ 22.9. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
18.09.2023KATSO TÄSTÄ 15.9. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
18.09.2023Lisätietoja "muovinpoiston erityisoperaatiosta" hintaluokkineen ja aikatauluineen.
24.09.2023 0:07Hakkuukone mittaustilasto vuodelle 2022 julkaistu
23.09.2023 19:00Miksi "tuuninkimiehet" eivät keiku tuottavuustilastojen kärkisijoilla.
23.09.2023 15:00Miksi metsäkoneita ei tuunata.
23.09.2023 13:00Mitä eroa on "tuuningilla", tuottavuudella, , ja turvallisuudella ???
23.09.2023 11:00Tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen
23.09.2023 9:00Raakapuun käsittelyn 100%:nen nuovittomuusvaade päättyy tehdaspurussa.
23.09.2023 7:00Firestonen uusi kuorma-autojen rengasvalikoima tarjoaa paremman kilometrituloksen ja polttoainetehokkuuden

Siirry arkistoon »