Miksi monet pankkomyyjät vaikenevat pankkojen runkokorkeusesta????

13.04.2025 15.00

Ilmavastusvoimiin ja pyörteilyjen loiskuormakokoihin vaikuttaa merkittävästi pankon otsapinta, muoto ja sen ilmavirtauksen suuntausominaisuudet.

Oletko kuullut alumiinipankkomyyjien ja jäljitelmäpankkomyyjien kehuvan pankkojensa runkokorkeutta, joka poikkeuksetta onvat  XXL pankkojemme runkoja korkeampia , sekä omaavat samalla  monia pieniä ajotulosta, ja turvallisuutta heikentäviä "erityisominaisuuksia".

Teollisuus Suomessa on aikanaan määritellyt konepurun vaatimaksi purkuväliksi 12 senttiä. Purkuväli mitataan pankkorungon päältä auton, ja perävaunun rungon päälle.Terminatoreissa ja TimberMaxxeissa  tuo väli täyttää purkukonevaatimukset ollen 12.5cm kitkakiinnikkeillä, ja 13.cm  liukukiinnikkeillä varustettuina.

Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.

Terminatoreissa ja TimberMaxxeissa pankkorakenne on suunniteltu huomioiden kaikki mahdolliset pankkojen hyötyä, ja turvallisuutta, sekä käyttöä helpottvavat ja parantavat ominaisuudet - Tämä siis myös pankkorungon ja pankkokiinnikkeitten osalta.

Alumiinipankko-, ja jäljitelmäpankkomyyjät eivät juurikaan kertoile pankkojensa korkeista rungoista, sekä niitten kuormatilaa syövistä kiinnikkeistä, jotka poikkeuksesta ovat 5cm (jäljitelmäpankkomallit) - 10cm(alumiinipankkomallit) XXL pankkomallejamme korkeampia.

Lisäksi niissä tapauksissa , joissa pankkojen purkuvälivertailuja on tehty, tai tehdään , vertaillaan poikkeuksetta pelkkää pankkorunkokorkeutta , joka on edullisempi esitellä, koska pankkojen kiinnikepaketit ovat poikkeuksetta useita senttejä XXL-kiinnikepaketteja korkeampia.

scaniaa

Pankkorunkojen sekä pankkokiinnikepakettien turha ylimääräinen korkeus rasittaa monelta osalta pankkojen tuottavuus-, sekä turvallisuus ominaisuuksia:
-Pankkotuottavuuteen vaikuttaa pienemmän kuormatilan lisäksi huonompi ilmavastus, suurempi loiskuorma.
- Turvallisuuteen vaikuttaa mm. kuorman painopisteen nousu runko- + kiinnikekorkeuseron verran, sekä huonommasta aerodynaamiikasta kasvava ajosumu, joka haittaa liikennevirran näkyvyyttä.XXhj.13.4.2025

 - Mietippä myös : -"Miksi sisäleveyksissä, ja runkokorkeuksissa on turhia ja suuria eroja"???

26.04.2025KATSO TÄSTÄ! Hyviä uutisia erikoislähetys Mansen Mörinöiltä - laaja kattaus kone- ja kuljetusalan asiaa
24.04.2025 4.44Terminator XXL 8aero-, ja 8.8CE pankkojen 1vrk:n - 1 viikon perille toimitusvalmiudessamme olevat auto-, ja pv. pankkoerät.
19.04.2025 21.002025 - Puukäärmeen vuosi .
19.04.2025 20.50KLIKKAA TÄSTÄ JA KATSO 18.4. LÄHETYS! Ammattilehti on tuottanut viikoittaisen uutislähetyksen jo yli 5-vuoden ajan - 259. perjantaina peräkkäin - tarjoten kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreimmat kuulumiset.
19.04.2025 20.00??UUTISET--UUTISET??
26.04.2025 11.00Sinkki.
26.04.2025 9.00KATSO TÄSTÄ! Hyviä uutisia erikoislähetys Mansen Mörinöiltä - laaja kattaus kone- ja kuljetusalan asiaa
26.04.2025 8.00Ajoneuvonosturikuljettajien EM-kisat järjestetään Maxpo 2025 -messuilla.
26.04.2025 7.00Ruoste on siis ongelma maalatuilla teräksillä, mutta vaihtoehtojakin on.
26.04.2025 3.00Ruoste on ikuinen ongelma maalpiinnoilla.

Siirry arkistoon »