Miksi monet pankkomyyjät vaikenevat pankkojen runkokorkeusesta????

01.09.2024 7.00

Ilmavastusvoimiin ja pyörteilyjen loiskuormakokoihin vaikuttaa merkittävästi pankon otsapinta, muoto ja sen ilmavirtauksen suuntausominaisuudet.

Oletko kuullut alumiinipankkomyyjien ja jäljitelmäpankkomyyjien kehuvan pankkojensa runkokorkeutta, joka poikkeuksetta onvat  XXL pankkojemme runkoja korkeampia , sekä omaavat samalla  monia pieniä ajotulosta, ja turvallisuutta heikentäviä "erityisominaisuuksia".

Teollisuus Suomessa on aikanaan määritellyt konepurun vaatimaksi purkuväliksi 12 senttiä. Purkuväli mitataan pankkorungon päältä auton, ja perävaunun rungon päälle.Terminatoreissa ja TimberMaxxeissa  tuo väli täyttää purkukonevaatimukset ollen 12.5cm kitkakiinnikkeillä, ja 13.cm  liukukiinnikkeillä varustettuina.

Scaniaa, keveyttä ja kuormatilaa.

Terminatoreissa ja TimberMaxxeissa pankkorakenne on suunniteltu huomioiden kaikki mahdolliset pankkojen hyötyä, ja turvallisuutta, sekä käyttöä helpottvavat ja parantavat ominaisuudet - Tämä siis myös pankkorungon ja pankkokiinnikkeitten osalta.

Alumiinipankko-, ja jäljitelmäpankkomyyjät eivät juurikaan kertoile pankkojensa korkeista rungoista, sekä niitten kuormatilaa syövistä kiinnikkeistä, jotka poikkeuksesta ovat 5cm (jäljitelmäpankkomallit) - 10cm(alumiinipankkomallit) XXL pankkomallejamme korkeampia.

Lisäksi niissä tapauksissa , joissa pankkojen purkuvälivertailuja on tehty, tai tehdään , vertaillaan poikkeuksetta pelkkää pankkorunkokorkeutta , joka on edullisempi esitellä, koska pankkojen kiinnikepaketit ovat poikkeuksetta useita senttejä XXL-kiinnikepaketteja korkeampia.

scaniaa

Pankkorunkojen sekä pankkokiinnikepakettien turha ylimääräinen korkeus rasittaa monelta osalta pankkojen tuottavuus-, sekä turvallisuus ominaisuuksia:
-Pankkotuottavuuteen vaikuttaa pienemmän kuormatilan lisäksi huonompi ilmavastus, suurempi loiskuorma.
- Turvallisuuteen vaikuttaa mm. kuorman painopisteen nousu runko- + kiinnikekorkeuseron verran, sekä huonommasta aerodynaamiikasta kasvava ajosumu, joka haittaa liikennevirran näkyvyyttä.XXhj.1.9.2024

 - Mietippä myös : -"Miksi sisäleveyksissä, ja runkokorkeuksissa on turhia ja suuria eroja"???

14.09.2024KATSO TÄSTÄ 13.9. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
04.09.2024HUOMIO! Nyt kannattaa markkinoida - lähde mukaan ilmoituksella syksyn Metsäalan Ammattilehteen
20.09.2024 15.00Kesla Oyj heikentää ohjeistusta vuodelle 2024 - Tilauskannat jäämässä ennakoitua pienemmiksi
20.09.2024 13.00Uusien autojen rekisteröinnit romahtivat EU:ssa elokuussa - Sähköautojen osalta liki kolmanneksella
20.09.2024 11.00KATSO VIDEO! Puhtaasti korkeammalle - vuokranostimet urakoitsijoilla Stora Enson Oulun tehtaalla
20.09.2024 9.30Muovi on myrkkyä ..??!!
20.09.2024 9.00Terminator pankkomallistossa on yhdistetty nippusidonnan ja tuottavuuden kovat vaatimukset.
20.09.2024 7.00XXL-pankkomallisto on vertaansa vailla tuottavuudessa, turvallisuudessa, sekä kestävyydessään..
20.09.2024 3.00Olosuhteet ratkaisevat aina komponenttien valinnan, mutta keveys, kuormatila ja aerodynamiikka tuovat poikkeuksetta lisätuloja.
20.09.2024 0.07Tiesitkö,että:-" Terminator-, ja TimberMaxx 2024 ilmavastushyöty on esimerkillisellä tasolla".

Siirry arkistoon »