"Vain teipitön eloksoitu alumiinipankko, ja teipitön sinkitty teräspankko, sekä kiillotettu rosteri täyttävät Metsäteollisuuden muovittomuusvaatimukset".
10.03.2025 11.00

Testasimme 100:sesti muovittomia pankko-, ja apurunkorakenteita jo 2000-luvun alkuvuosina. Kaiken kattavat testit osoittivat sen, että nykytekniikan materiaaleista, nykytekniikan valmistusmenetelmillä on täysin mahdollista rakentaa kuormatiloja, jotka ovat täysin muovittomia , ja niissä on lisäksi täysin muovittomat tyyppi-, mitta-, ja viranomaismerkinnät.
 
Muovittomuuden lisäksi pankkotuotannolle asettaa lisävaatimuksia tarkennettuina voimaan tulleet sidontamääräykset. Nippusidonnan yksi tehokkaimmista jopa kuormaustakin helpottavista muutoksista pankoissa on 100%:set liukuestepinnat. Näitten purevuus ja pitovoimat on todettu junapankoissa niinkin pitäviksi , että junaletkassa sidotaan vain päimmäiset niput yhdellä siteellä.

Puhuttaessa 100%:sista liukuestepankoista kannattaa huomioida se, että kaikki XXL pankkojemme ns. jäljitelmäpankot kiinteistä irtotolppaisiin ovat tolppiensa osalta peitetty vaarallisesti noin 2-metrisellä vahvikelatalla, joka häivyttää tolppien liukueston latan osuudelta kokonaan. Tilannetta tärmäyksissä heikentää tolppien yläpäitten liukuesteistä jo ennestäänkin alimitoitettuihin kiinnikkeisiin ajautuva rankka momentti, joka mahdollistaa koko nipun pirstoutumisen liikennevirtaan.XXhj.10.3.2025
Toimitusvaraukset: Heikki Jokela 050 4129 024 Markku Hirvi 0400 148 584 Esko Leppänen 040 5153716
====================================
 Ymmärrätkö, että:-"Nippusidonnassa on monia vaarallisia vajavaisuuksia". ===================================
|