Kourallinen kuitua painaa 300 kg-1600kg. - Kuormatilan koko määräytyy kevyimmän lajikkeen mukaisesti

15.02.2025 18.00




Puuravarakourallinen (0.45 m2) raakapuuta painaa 300 kg - 1600kg. Kevyimmät kouralliset on energiapuuta ja kuitua sekä painavimmat koivu-, tai haapatukkia. Kourallisen painoon vaikuttaa raakapuun kehyskuutiopaino ja sen nippukipituus Puutavaran nippupituudet vaihtelevat yleisimmin 3.1 m- 6.2m välillä. Kuitu- ja energiapuunippujen nippupituudet ovat luokkaa 3.1m, 4.2n ja 5.5m. Tukilla vastaavat nippujen mitat ovat 3.1m , 5.5 m ja jopa joskus 6.2m.

Kuormatilan kokovaatimukset määräytyvät  kevyimmän lajikkeen -, ja ajoneuvon kantavuuden mukaisesti.



Puutavarayhdistelmän kuormatilan koko määräytyy kantavuuden ja sillä ajettavan kevyimmän puutavaralajikkeen mukaiseti. Molemmat vaihtelevat suuresti. Eu asetukset märittelevät sallitut ulkomitat ja sisämitat ovat omakohtainen valinta.

Kevyt siirtoauto ja painava nosturillinen nelikko liikkuvat tasakuormin.



Vetoautojen kantavuudet vaihtelevat kolmiakselisissa pääosin 12.000 kg ja 19.000kg välillä. Suurin kantavuus löytyy siirtoautoista ja pienin hyttinosturillisista painava-alustaisista ja varusteisista automalleista. Neliakselisissa vastaavat kantavuuserot ovat 18.000 kg - 23.000kg. Kantavin on kevyt 12.000 kiloinen nelikko hydraulivarustein ja pienimmät kantavuudet ovat vastaavasti painava-alustaisissa ja varusteisissa hyttinosturillisissa vetoautoalustavalinnoissa.

Kuormatilat samankokoisia kaikissa kokonaispainoluokissa.



Puutavarayhdistelmien kuormatilakoot on mahdollista rakentaa samaan kokoluokkaan kaikissa kolmessa kantavuusluokassa. Kuormatilan maksimikoko määräytyy sallittujen ulkomittojen ja valittujen sisämittojen mukaisesti. Ulkomittoja rajoittaa maksimikorkeus (4.4m)-, maksimileveys (2.55m tai 2.60m)- ja kuormatilojen yhteenlaskettu maksimipituus (21.42m). Yhdistelmien kokonaiskorkeudet vaihtelevat 4.1m ja 4.4 m välilla ja yleisin ulkoleveys on 2.55m. Kuormatilojen yhteenlaskettu kokonaispituus on edelleen mittaluokassa 18 m .

Pankkojen pinta-alaerot jopa 1.5 m2.



Pankkojen kuormapinta-aloissa on edelleen suuria eroja. Pahimmillaan erot ovat 1.5m ja hyvin yleisesti 1.2m2. Pankkojen sisätiloissa on täten kasvattamisvaraa monissa tapauksissa jopa kolmen 0.45m2:n nosturikourallisen verran / kuormatilanippu. - Tämä kokoero vastaa suurimmillaan kolmella 5.5m kuitunipulla lähes 25 kehyskuution lisätilavuutta ja 10.000 kg:n kuormakoon kasvua 400kg kehyskuutiopainoiselle kuidulle. XXhj.15.2.2025

16.03.2025KATSO TÄSTÄ 14.3. LÄHETYS! Laajasti mielenkiintoista kuljetus, maarakennus ja metsäalan asiaa + raportti Seinäjoen Konepäiviltä
09.03.2025Kivirock maarakennus- ja kaivosalan ammattilehti on ilmestynyt
01.01.20252025 - Puukäärmeen vuosi .
01.01.2025??UUTISET--UUTISET??
21.03.2025 3.00Puutavaraydistelmän etuseinä on hyvin toimivana vaikeusasteluokassa erittäin vaikea.
21.03.2025 0.07Maailman ensimmäinen 100%.:sesti muoviton pankkomallisto syntyi 2000-luvun alkuvuosina.
20.03.2025 18.00Puutavarapankko
20.03.2025 17.00Alumiini
20.03.2025 15.00Miksi teemme nyt myös tämän kolmen lujuusluokan irtotolppaisen " TimberMaxx Evo Zinc" irtotolppaisen pankkomalliston???
20.03.2025 13.00Terminator XXL Evo 5 Zinc tarjoaa tuottavuutta, turvallisuutta ja puhdasta aerodynamiikkaa puutavarayhdistelmiin.

Siirry arkistoon »