2.Turvallisuus: - Junapankoista opimme paljon.

17.01.2025 3.00


Rautatievaunupankoista tulee muutakin tuottavuutta, ja turvallisuutta lisäävää "uutta tekniikkaa" meidän osaavaan maantiekuljetuskalustoon.



Tämä on junavaunupankkojen kiinteä turvallisesti paikoillan pysyvä ja aina oikeissa tarkkaan määritetyissä paikoissa olevat vaunujen pankot. Junavaunujen pankkojako on ollut paikoillaan jo yli 40 vuotta ja puu kulkee , sekä kaiken lisäksi lastaukset ja kuljetukset , sekä purut ovat esimerillisen turvallisia.



Tuo 80-luvun muutos oli ratkaiseva junakuljetusten tuoton, ja turvallisuuden kannalta. Junapankkojen kehitys ja tekniikka eni autopankkojen ohi "umpihangesta" ja edelläkävijöitä ne ovat vieläkin - paitsi TimberMaxxeihin ja Terminatoreihin verrattuna.



Me kehitimme Terminatoreihin ja 2023 TimberMaxxeihin pankkorunkojen pitoa lisäävän ja kuormausta täsmentävän rautahammastuksen ja veimme pankkojemme aerodynaamisia ominaisuuksia ohi junapankkojen. Lisäksi muutimme pankkokiinnikkeitten kestävyyttä ja kehitimme yhdessä Raahen specialistien kanssa kuumasinkitykseen kestävät ultralujat teräkset. - Olemme kaikenlisäksi huomioineet myös omalla nosturilla lastattavien vaunumallien  kuormatilakokojen ja kantavuuksien yhdenmukaisuuden teemallamme "Paukku ja Pupu".

Kurmauksen sllittu ylärajan maksimi on merkitty tolppien päihin.'

Turvallisuuden kannalta tärkeimpiä ominaisuuksia junapankoissa on tuo 100%:nen liukuestepinta ja kiinteä asenteinen pankko sekä ehdoton tolppakorkeuden ylilastauskielto. Junapankoista tulemme "kopioimaan" autoihin ja perävaunuihin pankkojen "ikuisesti " määräpailoillaan pysyvyyden. Ne ovat olleet junissa  jo vuosikymmeniä , ne ovat aina heti valmiiksi oikeilla paikoilleen sekä lastaukselle, että kuljetukselle, ja tietenkin myös tehdaspurulle.XXhj 26.10.2024

--------------------------------------------------------

Seuraavaksi käsittelemme 100%:sta muovittomuutta, missä junapankoissakin on korjaamista, mutta Raahen teräksestä tehdyissä se on pikku säädöin vielä täysin mahdollista.

-----------------------------------------------------

Käsittelemme näitä kolmea kuormatiloille tärkeää ominaisuutta , tänään ja lisäksi vielä myöskin sunnuntain, sekä maanantain artikkeleissamme:

1. Tuottavuus             

2. Turvallisuus                   

3. 100:nen muovittomuus  

Selvennämme nyt lisäksi  artikkeleissamme yllämainitun listan erittelyitä, ja niitten moninaisia ja toivottuja  vaikutuksia = Käyttäjilleen + Metsäteollisuudelle ja Ympäristölle. XXhj.17.1.2025
--------------------------------------------------------

15.02.2025KATSO TÄSTÄ 14.2. LÄHETYS! Laajasti mielenkiintoista kuljetus, maarakennus ja metsäalan asiaa
01.01.20252025 - Puukäärmeen vuosi .
01.01.2025??UUTISET--UUTISET??
16.02.2025 11.00Onko kuormakoko tuottavuutta , ja saadaanko ilmavastuksenkin minimoinnista tarpeellisia lisäeuroja????
16.02.2025 9.00UPM:n virtavesiohjelma tuottaa tulosta - uhanalainen taimen palasi kutemaan Arvajankoskelle
16.02.2025 7.00Mikä on viimeisin pankkovalmistajasi oma tekemänsä keksintö???
16.02.2025 3.00Metsän monimuotoisuutta voidaan lisätä puunkorjuun ja metsänhoidon yhteydessä - näin Finsilva onnistui 2024
16.02.2025 0.07Onko mahdollista tehdä raakapuuyhdistelmiä tuottavia keksintöjä ilman taksojen tippumista???
15.02.2025 18.00Kourallinen kuitua painaa 300 kg-1600kg. - Kuormatilan koko määräytyy kevyimmän lajikkeen mukaisesti
15.02.2025 17.00Pankkojen leveys??? - Mistäpä se mitataan, jos se ei näy pankosta???

Siirry arkistoon »