Alumiinin heikko kimmomoduliarvo heikentää sen tuottavuutta raakapuun kuljetusten kuormatilana.

10.09.2023 15:00


Alumiinin kimmomoduliarvo on 1/3 teräksen arvosta, se on samoilla profiilimuodoilla paino/lujuus suhteeltaan likitasavertainen 650/700 lujuusluokan terästen kanssa , mutta häviää jo selvästi 900/960-luokan  suurlujuusteräksille.



Alumiinin kilpailukykyä heikentää pankkomateriaalina sen pakollinen profiilimuoto ja "keveystaistelussa" on siten kasvatettava äärimittoja. Suuret äärimitat jäykistävät pankkoa, mutta syövät syövät kuormasta samalla liikaa kallisatvoisia euroja .XXhj.10.9.2023

-----------------------------------------------------------



Seuraavaksi 15:00:
- Alumiinipankko syö euroja kuormasta kahta kautta.
23.09.2023KATSO TÄSTÄ 22.9. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
18.09.2023KATSO TÄSTÄ 15.9. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
18.09.2023Lisätietoja "muovinpoiston erityisoperaatiosta" hintaluokkineen ja aikatauluineen.
24.09.2023 3:00Ympäristötuilla tuettiin eniten energiatuotantoa vuonna 2021
24.09.2023 0:07Hakkuukone mittaustilasto vuodelle 2022 julkaistu
23.09.2023 19:00Miksi "tuuninkimiehet" eivät keiku tuottavuustilastojen kärkisijoilla.
23.09.2023 15:00Miksi metsäkoneita ei tuunata.
23.09.2023 13:00Mitä eroa on "tuuningilla", tuottavuudella, , ja turvallisuudella ???
23.09.2023 11:00Tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen
23.09.2023 9:00Raakapuun käsittelyn 100%:nen nuovittomuusvaade päättyy tehdaspurussa.

Siirry arkistoon »