SP-vaunujen kuormakoko on yleisimmin 52 tonnia.

11.09.2023 13:00


Suomalaisia junavaunuja on kahta tyyppiä. Toisyyn ajetaan puut suoraan vaunuun ja toinen vaatii erillispurun terminaalivarastoon, sekä erilliskuormaajat varastosta vaunuun.


Sp-vaunumallit ovat yleissti ratakohtaisesti rajoitettu kantavuudeltaan maksimi 52 tonnin raakapuukuormille, ja niitten pankkopinta-ala on yleisimmin 7,4m2. Vaunujen pankkomäärä on 10 kpl ja ne ovat aina samoilla toimivilla vakiopaikoillaan, eikä niitä saa siirrellä.


Näitten Sp-vaunujen kuljettama puu kulkee metsästä tehtaalle ilman välivarastointeja, ilman terminaalikoneita, ja vaunujen osalta ilman pankkojen siirtelyäkin.- Kumpi vaunutyyppi on veronmaksajien kannalta edullisempi , ja missä lasketaan kuljetusten, ja investointien todelliset  kulut ??? XXhj.11.9.2023
23.09.2023KATSO TÄSTÄ 22.9. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
18.09.2023KATSO TÄSTÄ 15.9. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
18.09.2023Lisätietoja "muovinpoiston erityisoperaatiosta" hintaluokkineen ja aikatauluineen.
24.09.2023 0:07Hakkuukone mittaustilasto vuodelle 2022 julkaistu
23.09.2023 19:00Miksi "tuuninkimiehet" eivät keiku tuottavuustilastojen kärkisijoilla.
23.09.2023 15:00Miksi metsäkoneita ei tuunata.
23.09.2023 13:00Mitä eroa on "tuuningilla", tuottavuudella, , ja turvallisuudella ???
23.09.2023 11:00Tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen
23.09.2023 9:00Raakapuun käsittelyn 100%:nen nuovittomuusvaade päättyy tehdaspurussa.
23.09.2023 7:00Firestonen uusi kuorma-autojen rengasvalikoima tarjoaa paremman kilometrituloksen ja polttoainetehokkuuden

Siirry arkistoon »