Kuormansidontalaki on vaatimuksiensa puolesta melko selkeä.

19.09.2023 11:00

Kuormansidontalaki vaatii jatkuvasti kiristettyina olevat kuorman sidokset. Lisäksi sidonta on oltava myös sellainen, että sidotusta nipusta ei muodostu tuhansien kilojen painoinen "suurtehojuntta". Sen onnistuu rakentamaan, kun sidokset kulkevat pankosta pankkoon, ja kun pankot eivät ole riittävän tukevan kiinteän esteen pitäminä, sekä eteen, että taakseppäin.

Käytäntö on ohjannut Suomalaisia käyttäjiä, sekä valmistajia rungossa kiinni olevien automaattikiristimien käyttöön. Näistä yleisin on automaattikiristeinen ilmakiristin, jonka kiristysmatka riittää aina oikein kuormattujen nippujen sidontatarpeisiin.XXhj.19.9.2023

30.09.2023LUE TÄSTÄ! Syksyn suuri Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt - lähes 150-sivua alan asiaa
30.09.2023KATSO TÄSTÄ 29.9. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
04.10.2023 9:00Kanada on metsäteollisuusmaa , ja esimerkillinen myös muovittumuudessa.
04.10.2023 7:00Uusia tuotteita markkinoille - Rototilt Control yhä useampiin kaivinkoneisiin
04.10.2023 3:00Suomenkielinen oppikirja koneoppimisen perusteista ilmestynyt
04.10.2023 0:07Auton varaosien tilaus EU:n ulkopuolelta vaikeutuu - jatkossa päästötiedot raportoitava EU-komissiolle
03.10.2023 17:00Puutavarapankkojen tolppapituudet kasvaneet merkittävästi
03.10.2023 15:00Liikenteen erillisverokertymä kasvoi noin 4,7 miljardiin euroon ? Kuorma-autoja rekisteröitiin syyskuussa poikkeuksellisen vähän
03.10.2023 13:00Skenaario: Jatkuvapeitteiseen kasvatukseen siirtyminen ojitetuissa korpikuusikoissa lisäisi Suomen ilmastohyötyjä verrattuna avohakkuuseen
03.10.2023 11:00Mutta mistä mahtaakaan johtua tolppaporkeuksien hurjat erot ???

Siirry arkistoon »