Puutavara-auton etusermi on saamassa merkittäävän korjauksen tuottavuuteen-, ja turvallisuuteensa.
03.05.2025 12.00

Kehitin 1970-luvulla alumiinisermin, mikä on likimain sellainenaan yleisin Suomen raakapuuyhdistelmien etuseinämalli. Tämä etuseinä on muuttunut vain siihen tehdyn suorapuomisen vaatiman nosturiloveuksen osalta.

Kehitimme 1980-luvulla aerosermin ydessä Aulis Weckmanin kanssa, ja se onkin tähän saakka valmistetuista tuottoisin, ja turvallisin puutavara-autoon tehty etuseinäratkaisu.

Aerodynamiikka sai lisäpotkua 90-luvulla kehittämästäni aeroydistelmästä, missä aerosermi edelleenkin kehityksen pyörässä mukana.- Aerodynamiikkatietoisuutemme kasvoi jo tuolloin merkittävästi, jopa ratkaisevalle tietous tasolle.

Uusi levynkäsittelytekniikka mahhdollisti uuden tekniikan pankko. ja etuseinäversiot 2000-luvusta alkaen, ja siihen tuli vastinetta TimberMaxx paketista, sekä etuseinään-, että moniin muihinkin varusteisiimme.

???????????????????????????????????

Etuseinän osalta lähimpänä kokonaisvaltaista hyvää mallia käytiin 2010-luvulla kehitetyn ja ideoidun etuseinäversion kanssa. Tällä annettiin mahdollinen suuntia tuleville seinämalleille, ja tämän tekniikan seinä kiteytyykin siitä valmiiksi "jo" TimberRoad 2025 ydistelmien yhtenä tuottavuuden ja turvallisuuden lisänä.XXhj.3.5.2025
 Kuvassa perinteinen kouran lovetukselle tehty alumiininen Weckman umpiseinämalli.
|