Mikä on ultralujien terästen etu verrattuna alumiiniin.raakapuun korjuu-, ja kulsetusketjuissa???

03.07.2024 11.00

Profiileiksi tehdään sekä umpinaisia,onttoja ,että avoimia profiilimalleja.

Alumiini on hyvin yleisesti käytetty materiaali maantieliikenteen kalustoissa. Sitä on poikkeuksetta laitarakenteissa  , sekä etuseinissä. Sen etuja on edullinen profiilirakenne ja sitä on hyödynnettykin myöskin puutavarapankoissa.

Tarkan markan päivinä tuo profiilirakenne tuo etua vain valmistajille, ei käyttäjille.

Alumiinin pursotusja pursotustyökalut mahdollistavar monimutkaisia muotoja.


Profiilirakenne tekee valmistuksen erittäin edulliseksi. Pienen akusijoituksen profiilityökaluihin tehtyään pääsee nauttimaan alumiiniprofiilien massatuotannon edullisista kilohinnoista ja valmiin profiilin edullisuudesta jatkojalostuksessa. Tuo etu jää kuitenkin poikkeuksetta vamistajille, ei käyttäjille. - Käyttäjille jää käteen, vain toteutumaton unelma tuottavuudesta ja rakenteitten keveydestä.

Uusi tekniikka, ja uuden tekniikan valmistusmenetelmät ajoivat "umpihangesta" alumiinin ohi.



Uuden tekniikan raudan valmistus ajoi alumiinisten tuotteitten rinnalle jo 80-luvulla.Tuolloin teräkset kavoivat alumiinin ja terästen 300-lujuusluokasta tuplaksi, jopa ylikin. Jo 90-luvulla oltiin 900 lujissa teräksissä, ja jopa yli tuhannenkin. Samanaikainen levynkäsittelyn tuotantomenetelmien kääsittämättömän nopea, ja laaja , sekä valmistuksen edullisuus toi erikoisteräksille ennen näkemättömän edun.

Ultralujien terästen taistelukykyä lisäsi samalla pinnoitteitten kehitys.



Alumiinin eloksoini on edottoman hyvä, ja maantieliikenteen hiekkasumua, ja suolojakin kestävä pinnote. Tälle alettiin hakea korvaavaa pinnoitemenetelmää maalauksista ja metallisista pinnoitteista. Muovipohjaisten pulverimaalausten laatu kehittyi, ja sinkkipohjamaalaus toi suuren avun.Pinnoite lisäsi kestoaan jo pankoissakin lähhes välttävään luokkaan mutta eteen tuli selväksi  Metsäteollisuuden muovikielto.

Muovittomuusvaatimukset palauttivat varustevalmistuksemme ajatukset ja kehtystarpeet metallisiin pinnoitteihin.



Muovipinnoite satoine värivaihtoehtoineen toivat vaihtelua pelkän alumiinin värisiin alumiini pankkoihin. Alumiinipankkoja alettiin värittää runsain, ja näyttävin muoviteippauksin. Tämä teippimuoti tuli nopeasti täysin turhat muoviteippaukset myös muovipinnoitteisiin teräspankkoihinkin. teräspankkoihin.- Metsäteollisuuden muovikielto on lopulta ehdoton, ja sitä tulee noudattaa laitteissa, jotka tuovat tuotteita , jotka kulkevat kohti sellukattilaa.

Ehdoton muovittomuus alkaa kannolta ja jatkuu purkukoneisiin tehtaalla.



Selluteollisuuden miljoonatuhot ovat edelleenkin arkipäivää, ja muovia kulkee edelleenkin prosesseihin. Muovi kulkeutuu raakapuutoimitusten mukana sekä sahojen tukkitoimitustenkin  kautta.- Tämä edellyttää sekä korjuu-, kuljetis-,että purkuketjun laitteilta metallisia ja täysin muovittomia kosketuspintoja.3.7.2024 

13.07.2024KATSO TÄSTÄ 12.7. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset sekä purku- ja kierrätysalan asiaa
28.06.2024 13.00LUE TÄSTÄ! Kesän jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
14.07.2024 3.00Metso toimittaa jauhinmyllyjä kriittisten mineraalien projektiin Yhdysvalloissa
14.07.2024 0.07Terminatoreitten ja TimberMaxxien kehityskaari alkoi keväällä 1976, 48 vuotta , ja 37 pankkomallia sitten.
13.07.2024 18.00Ford Capri palaa sähköistyneenä markkinoille 30 vuoden tauon jälkeen
13.07.2024 17.00Me kehitämme itseämme, ja tuotteitamme 100%:sesti muovittomaksi kannolta tehdasprosesseihin.
13.07.2024 15.00Olemme tietoisia siitä, että muovituotteet lähtevät raakapuun korjuu-, ja kuljetusketjusta kymmenessä vuodessa.
13.07.2024 13.00Lujat, ja ultralujat teräkset kuumasinkittynä ovat ehdotomia perusmateriaaleja puutavara-autovarusteissa.
13.07.2024 12.00Riikosen pojat kopioivat luvatta ketjupuikkarimme, mutta myös kehittivät sitä.
13.07.2024 11.00Kuumasinkityksellä on 20 vuoden pinnoitetakuu

Siirry arkistoon »