Muovittoman sellunkeittoon on tekniikka jo valmiina , mutta korjyy-, ja kuljetusketjumme rasittaa sitä vielä hetken muovisyötöllään.

07.03.2025 16.00

Kuumasinkityksellä pinoitetut teräkset ovat raakapuun korjuun, ja kuljetusten, sekä purun tulevaisuutta, jota metsäteollisuusmiehet osaavat arvostaa.- Metsäteollisuusmiehet siksi, että niillä saadaan vältettyä muovista aiheutuvia miljoonatuhoja sellunkeitossa.

Kanada pyyhkäisi raakapuun kuljetuksien muovittomuudessa umpihangesta ohitsemme - malliksi meille maalaisille.

Raakapuun korjuuketjuissa muovittomat pinnoitteet ovat aloittaneet kasvunsa  maapallon maista vasta Kanadassa, ja meillä täällä pienessä Suomessa. Euroopassa rahtipuoli on nyt selvästi edellä puutavaran korjuu, ja kuljetuslaitteita.



Raakapuun korjuu- ja kuljetuslaitteissa , sekä lastaus- ja purkukouruissa muovipinnat ovat kertaluokkia vaarallisemmissa paikoissa, kuin mitä ne ovat rahtivaunurungoissa - kuitenkin Euroopan suurimmat rahtivaunuvalmistajat porhaltavat esimerkillisellä tavalla edellämme huolimatta sellunkeittoon verrattuna täysin olemattomista muovihaitoista.XXhj.7.5.2025

21.03.2025KATSO TÄSTÄ 21.3. ENERGIAPÄIVÄ ERIKOISLÄHETYS! Laaja paketti metsä, koneurakointi ja kuljetusalan asiaa
09.03.2025Kivirock maarakennus- ja kaivosalan ammattilehti on ilmestynyt
01.01.20252025 - Puukäärmeen vuosi .
01.01.2025??UUTISET--UUTISET??
24.03.2025 12.00Johtuuko hurja turhien roiskeläppien määrä vain mainonnasta.
24.03.2025 12.00Mikä merkitys aerodynamiikalla on raakapuu yhdistelmän tuottavuuteen ja turvallisuuteen..
24.03.2025 11.00Nippuväleistä löytyy rahaa !!!
24.03.2025 9.00Junavaunujen pankkovälit ovat edulliset, mutta vaunun pituus tuo lisäkuluja aerodynamiikasta.
24.03.2025 8.00Puutavarayhdistelmämme suomalaiseen etu junavaunuun verrattaessa on haluttaessa nippuvälin minimointi.
24.03.2025 7.00Tiesitkö että ...?!?

Siirry arkistoon »