4.Ilmavastus kuormattuna ajossa - puutavarayhdistelmässä on kaksi täysin toisestaan poikkeavaa ilmavastusmuotoa.
31.08.2024 13.00
1.Kuormatilakoko 2.Paino 3.Ilmavastus tyhjänäajossa
4.Ilmavastus kuormattuna ajossa.13.00
5.Loiskuormakoko.15.00
€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€
4.Ilmavastus kuormattuna ajossa.
Puutavarayhdistelmässä on kaksi täysin toisestaan poikkeavaa ilmavastusmuotoa = tyhjä yhdistelmä, ja kuormattu yhdistelmä. - Lisäksi kuormatun yhdistelmän ilmavastusarvo vaihtelee nippukorkeuksie , nippuvälien sekä kuormaajasioituksen mukaisesti, ja on lisäksi yleisesti tyhjää yhdistelmää pienempi.
Suurin kehitystarve on tämän hetken yhdistelmissä nippuvälien minimoimmissa, ja se onnistuu osaltaan tehdä , jopa käutössä oleville yhdistelmille nippuineen.
Perussäntönä kappaleitten (nippujen) aiheuttamissa ilmavastuksissa on nippuvälin suuruus: - Kun nippuväli on vähintään leveytensä etäisyydellä edellisestä, on sen aiheuttama ilmavastusvoima +- 5% edellisestä. -Kun taas nippuväli on pienempi (esim.20cm) , pienenee nippuvälin aiheuttama ilmavastusvoima ratkaisevan selvsti, ja se näkyy myös polttoainekulutuksen reippaana pienenemisenä. XXhj.31.8.2024
|