5.Loiskuormakoko.

31.08.2024 15.00

1.Kuormatilakoko 
2.Paino  
3.Ilmavastus tyhjänäajossa 
4.Ilmavastus kuormattuna ajossa

5.Loiskuormakoko.15.00

€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€

5.Loiskuormakoko.



Puutavarayhdistelmään kertyvää hiekkaa,
pölyä, vettä, lunta, ja jäätä kutsumme yleisesti  "loiskuormaksi".  Puutavarayhdistelmä on kaikista kuorma-autoyhdistelmien tyypeistä loiskuormaimurina tehokkain ja loiskuormakertymän hallinta hankalinta.
Yhdistelmä imuroi kyytiinsä jatkuvasti maantieltä tätä ns. loiskuormaa, jonka koko on keleistä, ja olosuhteista riippuen aina 500kg- ja  jopa yli 3000kiloakin. - Loiskuorman keräymää syntyy, sekä tyhjänä-, että kuormattuna ajonkin  aikana.



Loiskuorma ja sen hallinta on puutavarayhdistelmän käytössä yksi rärkeä asiakokonaisuus, jonka käsittelyohjeistus puuttuu liki täysin valmistajilta, myyjiltä, sekä yhdistelmää ammatikseen käyttäviltä kuljettajilta.



Loiskuorma aiheuttaa euromenetysten lisäksi hankaluuksia punnituksissa, liikenteen valvonnassa, sekä maksuperusteissa. Loiskuorman määrittely , jo pinolta lähtiessä on hankalaa = jopa mahdotonta, ja se ei näy lastauspään punnituksissa, muuten, kuin osaltaan  ajoneuvovaakojen avulla - ei kuormaajavaakituksessa.



Loiskuormalle on asetettu "kuormalisänä" loiskuormatoleranssi, mikä on ollut yleisimmin jo vuosikymmeniä liikennevalvonnassa yhdistelmän kokonaispainosta max.5%:n kokoluokassa.XXhj.22.6.2024

====================================
Turvallisuus kohdat 6-10. = 1.9.2024
6.Liukuestepinnat.   .      .     .     .      
7.Nippusidonta.        .     .     .     .      
8.Pankkokiinnitykset. .    .     .     .      
9.Painopisteekorkeus kuormattuna.     
10.Takasumu.     .    .     .     .      .      

=====================================



Ps. Tämä alumiinivarusteinen Scania oli aikansa kevein, ja alumiinivarustelujen "esi.isä". - Punnitsimme sen heti asennustöitten jälkeen ja uudelleem tarkan vesupesun tehtyämme. Opimme siitä sen, että sen paino lisääntyi pesussa kiki 300 kilolla !!!!
=====================================

14.09.2024KATSO TÄSTÄ 13.9. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
04.09.2024HUOMIO! Nyt kannattaa markkinoida - lähde mukaan ilmoituksella syksyn Metsäalan Ammattilehteen
20.09.2024 15.00Kesla Oyj heikentää ohjeistusta vuodelle 2024 - Tilauskannat jäämässä ennakoitua pienemmiksi
20.09.2024 13.00Uusien autojen rekisteröinnit romahtivat EU:ssa elokuussa - Sähköautojen osalta liki kolmanneksella
20.09.2024 11.00KATSO VIDEO! Puhtaasti korkeammalle - vuokranostimet urakoitsijoilla Stora Enson Oulun tehtaalla
20.09.2024 9.30Muovi on myrkkyä ..??!!
20.09.2024 9.00Terminator pankkomallistossa on yhdistetty nippusidonnan ja tuottavuuden kovat vaatimukset.
20.09.2024 7.00XXL-pankkomallisto on vertaansa vailla tuottavuudessa, turvallisuudessa, sekä kestävyydessään..
20.09.2024 3.00Olosuhteet ratkaisevat aina komponenttien valinnan, mutta keveys, kuormatila ja aerodynamiikka tuovat poikkeuksetta lisätuloja.
20.09.2024 0.07Tiesitkö,että:-" Terminator-, ja TimberMaxx 2024 ilmavastushyöty on esimerkillisellä tasolla".

Siirry arkistoon »