Puutavaranosturi irrotettavana, vaikko kiinteänä , tai onko se jo jopa tarpeeton lisävaruste???09.12.2024 18.00
Seitenkutosessa nosturillisessa vetoautossa on jo nosturin asennustavassa liki kymmenkunta vaihtoehtoa , mutta onko monenkaan mieleen tullut, miksi nosturia liikutellaan, ja siinä on irrotusmahdollisuus, mutta se on yleensä 76-tonnisissa kuitenkin lähes poikkeuksetta perässä koko käyttöikänsä ajan.- Kaiken lisäksi lastauspituutta avitetaan perävaunun jatkettavuudella, tai pankonsiirtojen avulla. ![]() Nosturin käyttöä on tehostettu eri tyyppisillä siirtotelineillä, vaikka siirtotarve on todellisuudessa enempi näennäistä, ja paras lastauspaikka on tapauskohtaisesti valittu, ja usein lisäksi kuljettajakohtainenkin. ![]() Ruotsissa ajetaan samaa puuta, ja mitoiltaan saman tasoisilla yhdistelmillä, mutta siellä on edelleen yleisin nosturiteline vanha "Smedsbyn" kartiotelinemalli. Ruotsin yhdistelmissä irroituslaitteitten kehitys on jäänyt historian tarvevalikoimaan.- Sensijaan purkupään kehityskaari on Ruotsissa edelleenkin aivan omalla tasollaan. |