Miksi pohjolan kalustossa on suuria eroja tuottavuudessa, ja turvallisuudessa???

15.07.2024 11.00

Perävaunun etummaisella kolmosnipulla on oltava kaksi kiristintä ja automaattikiristys rungosta , tai kiinteäksi kiinnitetystä  pankosta.

Tämä on Ruotsissa yleisin (käytännössä ainoa) kolmosten vaunupankotus. Yleisin pankkovaruste vaunussa, ja autossa on Ruorsin ajoissa kuitenkin jo nykyään tätäkin tuottavampi "tukkipankkotälli" = autossa 2 kpl, ja vaunussa 4 kpl. - Kahdeksanpankkoiset vaunut rajoittuvat Pohjolassa siis enään vain Suomeen.



Ruotsissa  on kanssamme sama puu, samat tiet, samat lastaukset, ja samat purut, mutta maantiekalustossa on tuottavuuden, ja turvallisuuden kannalta isot erot - mutta miksi kummassa  näin on päässyt käymään ???XXhj.15.7.2024
16.03.2025KATSO TÄSTÄ 14.3. LÄHETYS! Laajasti mielenkiintoista kuljetus, maarakennus ja metsäalan asiaa + raportti Seinäjoen Konepäiviltä
09.03.2025Kivirock maarakennus- ja kaivosalan ammattilehti on ilmestynyt
01.01.20252025 - Puukäärmeen vuosi .
01.01.2025??UUTISET--UUTISET??
16.03.2025 18.45"Paluu tulevaisuuteen 8." : - 2000-luvun alussa testasimme kaikki mahdolliset raakapuuyhdistelmään soveltuvat raaka-aineet, sekä niitten pinnoitteet.
16.03.2025 17.00Teräksisissä jäljitelmäpankoissa on "rautahammastus" pankkorungoissa ja tolpissa "viides kulma".
16.03.2025 16.00Ajatko sinäkin "jäljitelmäpankoilla" !!??!!
16.03.2025 15.00Kantojen esimurskaus tulee ryminällä - vuodelta 2011
16.03.2025 14.00Taimikoko 150-200 cm, 7 l astiataimi
16.03.2025 13.00Suorapuominen nosturi syö kullanarvoista kuormaa ja kuormatilaa, sekä tekee turvallisen nippusidonnan vaikaksi..

Siirry arkistoon »